Seiko Alpinist over de vloer

Hahaha ! :joy:

Dat gegooi & gesmijt hier met die Boedelbak-spanbandjes!

En ’ over de vloer '. Of hij even blijft logeren he?! :sweat_smile:
:+1:t2::+1:t2::smile:

Mooi horloge overigens. Waarbij ik juist de wijzers wel weer kan waarderen.

3 likes

Vind ik niet zo passen. In het voorbeeld een lumpy cq engineer die niet geweldig staat, maar sec de rechte lugs vind ik ook niet passen:

(foto van de webz)

Edit: En toch het blijft een intrigerende klok met een enorme “eigenheid”

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Oh als jij als een eindoordeel gaat klinken, dan hier het mijne:
Oyster bracelet ofwel één van de 3% leren banden die wél staan, dat zijn de zoete plekken :smiley:

Mijn staal is altijd een graad of 35 in de winter.

De eerste op staal is de Alpinist Champion 850 van 1963 of wat bedoel je?

1 like

Wat even gave klok is dit!

1 like

Erg mooi ding. Zat er gister bijna aan te denken er één te bestellen. Maar inderdaad wel lastig klokje. Misschien toch maar voor de cocktail time gaan dan…

2 likes

Ja, het moet dan wel een ronde ( cilindrische ) end link zijn.

Mooi horloge. Indrukwekkende kwaliteit, beter dan menige andere SARB. Staat uitstekend op een bruine Cordovan band. Spreek uit ervaring :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Yup. Voor mij als banden swapper een dealbrealer dus. Ik heb gisteravond nog van alles geprobeerd qua kleuren, toch maar op zoek naar een leuk field klokje met zwarte wijzerplaat.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Mja enigszins. :wink:

Is een Damasko niets voor jou?

6 likes

Ik droeg in de jaren tachtig op oefeningen iets als dit, ook bij minus 25 graden:

Op staal. Niet eens erg waterdicht maar geen problemen mee gehad, ook niet met slootjes waden. Toen bestonden er nagenoeg geen horloges die niet onder je jas pasten, die had ik althans nog nooit gezien, dus onder de jas ja. Je lichaam is 37 graden en dat horloges nauwelijks kouder.

Een klok die niet onder je jas past wordt onder polaire omstandigheden niet alleen koud, maar maakt vooral ook dat je jas en handschoen niet meer aansluiten, en daar kun je zeker zo veel last van hebben.


(Een elastiek verder naar de pols zou in dit geval wel helpen natuurlijk maar het gaat om het idee)

Dus iets groots draag je beter zo:

De op die foto kleding is niet dik. Een stalen band zou niet lastig zijn vanwege koud aanvoelen, maar omdat de diameter bij kleding voor arctische omstandigheden niet groot genoeg zou zijn.
Gemakkelijk afleesbaar, maar ik zou afhankelijk van de “missie” nog steeds de voorkeur geven aan iets kleins onder de jas.

Fair enough. Maar vanwege mijn verhaal over horlogedracht bij hevige kou zou voor mij meer de vraag zijn: past hij onder mijn jas/handschoen combinatie als ik in polaire omstandigheden ga zijn. Als ik aan mijn SARB033 denk, ook 38mm, ligt het echt aan welke jas ik aan doe.

2 likes

Ik kwam deze foto tegen, lijkt mij een fantastische combi! Iemand enig idee waar/of deze strap te krijgen is?

2 likes

En al gevonden… Iets met neus en verder kijken…

Voor de liefhebbers:

1 like

Hee welk getal staat hier:
:wink:
http://colorvisiontesting.com/images/plate%208%20%20%20%20%2029.jpg
:wink:
:wink:

3 likes

Er staat ‘29’ maar ik snap 'm niet? Wie is er hier kleurenblind?

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Er is geen “clue”/kloe Lexaf. Je moet het vooral zien in het licht van de hele draad, in plaats van alleen die specifieke band. Ik kom er steeds meer achter dat ik geen andere band dan het staal echt vind passen. Er wordt heel veel gebandenswapped met de 017 (er is een draad van 135 pagina’s en 1344 replies op WUS over) maar er is heel weinig wat een goede match is, en dat stelt de OP nu irl vast. De enige uitzondering die ik wel heel mooi vind is die NATO die ik hierboven plaats, komt uit die draad.

Maar “29” voorzeggen is wel heel flauw he! En insinueer je nu een beetje dat ikzelf kleurenblind ben omdat ik het mooie van deze match niet zie? :smile: