Seiko Dressers

Hallo @Tuur1968,
Wat een mooi verhaal heb jij gepost.
Ook ik ben behoorlijk onder de indruk van Seiko.
En wat een achterstand in beleving kent het merk vergeleken met de gerenommeerde Zwitsers.

Het sterke in jouw verhaal vind ik is dat jouw ervaring zich uitstrekt over meerdere Zwitsers in de hogere prijsklassen.
Voor mij ( en misschien wel voor de meesten van het HF-) geldt dat ik op zijn hoogst een keer 1500 euro ga uitgeven voor een klok.
Tsja en daar sta je dan tussen al het Zwitserse geweld, enkele Duitse en een verdwaalde Italiaan. Seiko helemaal aan de andere kant van het spectrum.
Wat moét je dan?
Opgegroeid met talloze betaalbare seikootjes in mijn jonge jaren, ook Quartz en deels verantwoordelijk voor de crisis in horlogeland tig jaar geleden.
Voor de horlogefanatici waren de exclusieve traditionele merken het enige houvast.
Zorgden er indirect voor dat met de fabricage van handgemaakte supergecompliceerde horloges de belangstelling voor het horloge weer terugkwam bij het grote publiek.

Maar zie hoe sterk de Japanners nu ook hier zich manifesteren.
Seiko met name dus: nu nog in de underdog maar ze krabbelen aan de positie van de “gevestigden”

En ze bewijzen gewoon dat ze er toe in staat zijn.
Voor mij werd het onomstotelijk een feit toen de springdrive van Seiko verscheen.

Wàt een merk!

Frank

5 likes

Schroefjes in de band van de Sarx033 en wat extra afwerking van het uurwerk en Seiko heeft een “KILLER” :blush:

3 likes

Leuke reactie Frank … Bedankt hiervoor
Ook ik ben opgegroeid met Seiko
Terug bij de roots zeg maar

3 likes

@Tuur1968 en @HorlogeHalle
Wat een rake bespiegelingen van jullie -wat mij betreft - over het merk Seiko. :thumbsup:
Sterkt mij om mijn huidige collectie Seiko’s te behouden.:hugging:
Wou er al haast weer twee inruilen voor een zwitser.
Nu maar weer even heroverwegen.:thinking::sunglasses:

4 likes

http://forums.watchuseek.com/attachment.php?attachmentid=175135&d=1238879472

Hier nog stukkie historie.
@Mes_Montres reikte dit aan op mijn vraag of iemand wist of er boeken over Seiko bestonden.
Bijna niet blijkt.

Bij deze dus.
Veel leesplezier gewenst :+1:

Ook hier, :wink: mijn eerste serieuze Seiko uit 1975.
Uiteraard nog in mijn bezit. :heart_eyes:

6 likes

Seiko… Voor ieder wat wils… Mooi setje :thumbsup:

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

Tsjonge, da’s moeilijk @ChrisWinter.
Vind bij de 019 zo jammer dat de Romeinse 3 zo fors wordt gekapt.
En bij emaille wijzerplaat is de optische dieptewerking van datumvenster normaalgesproken fraai en apart.
Nu wordt alles op elkaar gepropt en komt feitelijk geen van beide tot z’n recht.
Voor mij storend.
Vond de 019 wel nèt iets specialer en geeft mij een iets chiquer gevoel.
Maar wattistie 033 ook fraai!
Kan niet goed zien maar heeft die 033 ook dat verhoogde logo? Absoluut schitterend.
Kan niet kiezen , op basis van foto’s en YouTube reviews zal het even moeilijk blijven.
Er is maar 1 manier Chris : naar de Seiko winkel in Amsterdam en beide voelen vasthouden, wegen en aftasten.

2 likes

Persoonlijk: de 033 omdat ik niet van Romeinse cijfers hou. Maar die 019 heeft wel wat bevalliger lugs, of zie ik dat verkeerd?

Zie je goed.
Metalen band is wel heel bepalend voor de totaalindruk van de klok.
Met name bij aansluiting met de kast
Voor sportieve dresser gaat mijn voorkeur uit naar leer.

Je voelt sneller en beter volgens mij als je ze kan vasthouden en omdoen.
Do you not agree ??

Beiden hebben het verhoogd Seiko logo
Als.je de.dail met de Romeinae cijfers wi en een alligator ba d dan zou ik persoonlijk voor de “Urushi” variant gaan met de zwarte dail en de gold dust wijzers
Vind de 033 mooier door het lichtspel van de indices en de band met als zijn facetten
Je kunt natuurlijk niet fout gaat met een keuze tussen deze twee
My 2 cents ; - )

1 like

Zijn trouwens JDM modellen dus niet te “voelen” on Nederland anders dan bij freaks die op basis a plaatjes bestellen :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

"To Seiko or not to Seiko, that’s not the question."
Which Seiko is!

1 like

Zet deze eens linksboven dan…

3 likes

Altijd meer van de toolwatches en duikers geweest…moet toch ook maar eens gaan kijken naar een mooie dresser nav deze post :slight_smile:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Nou…
Da’s ook maar een www-plaatje hoor…:open_mouth:
Ben ook maar een gewone boerenl.:wink:

Maar prachtig he?’

In eerste instantie waren ze uitverkocht geloof ik? , maar nu zag ik ze in een ander topic ( welke weet ik niet meer ) gewoon (weer) in de recente collectie staan?

1 like

Daar ga je gewoon geen spijt van krijgen
Sta op het punt de Urushi versie te bestellen … :wink: