Seiko Dressers

SDGM003

7 likes

Ach, ik moet het nu met een NOS doen
Dus kan wel een risico lopen
:heart_eyes:

Als ik eerlijk ben: De SARB035. Maar dan niet met de bracelet, die is van beide andere modellen echt veel beter, maar op een zwarte alligator, met vouwsluiting. Dan is het een prachtige klassieke dresser…


Dick

7 likes

De SDGM003 is echt heel erg fijn op staal

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Seiko/6528019A-E462-4841-996F-E03B40CCF927_zpsouxfuvxa.jpg.html][/URL]

Maar ook op een zwarte croc

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Seiko/A0B55D04-DCBB-476A-B84C-20734760131E_zpsobpilhmq.jpg.html][/URL]

8 likes

Staal en Alligator … beiden fantastisch :wink:

7 likes

Baas boven baas :wink: Mooi!

En toch al ruim een 1.5 week de SARX033 om de pols
Ga 'm denk ik op donkerblauw grote schub alligator zetten met vouwsluiting
Toch net iets meer dressy

10 likes

Zou ik het bij zwart houden.

Blauw staat dan weer net ff wat te ‘gezocht’ & net ff ‘anders willen’… Een beetje ‘sneu’ op zo’n ding… Je haalt min of meer het opvallende effect van die blauwe wijzers weg dan.

Zwarte band i.c.m die blauwe wijzers juist :+1:t2::+1:t2::+1:t2:. Mooi klassiek en gedistingeerd.

Maar ach… Dat horlogegeweld wat hier af en toe langsraast… Hij is prachtig Arthur! Ik mocht eens willen…:grin:

1 like

Heb net ff gekeken met een 21mm RIOS die ik nog heb liggen
Je hebt volledig gelijk … Blauw haalt precies datgeen weg wat de SARX plaat+wijzers zo opvallend maakt
Dus gewoon op de stalen band houden :wink:

Of op een donkerbruine alligator met contrasterende stiksels

1 like

Bij deze nog even een vergelijking tussen mijn nieuwe SARX035 en de Grand Seiko, hij mag er zijn denk ik. :wink:


6 likes

Afgaande op die foto’s zijn ze beide knap, maar de GS wel van een ander niveau.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Goedemorgen Chris,
De wijzers zijn zeker niet plat hoor, identiek zoals van @Tuur1968 maar het komt door de licht invalshoek.
Misschien kun je het hier beter op zien?

2 likes

Weinig op af te dingen. Gewoon een erg fraai horloge.

1 like

Vandaag: SARY019 !!!
Ook best een mooie dresser, toch?

Dick

10 likes

Zeker een mooie klassieke dresser!

Zeker, mooie klok…voor vandaag :grin:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

Seiko maakt prachtige dressers, maar ik vind het vaak jammer dat de markers rechthoekig zijn. Als er een klein hoekje in zit (zoals bij een Omega AT of hierboven bij de SARX013 op de 6, 9 en 12) komt er vaak al iets meer spanning in het model.
Daarom vind ik het jammer dat nu bij de SARX013 vrijwel rechte wijzers gebruikt worden, en er ook nog een evenwijdig ‘behangetje’ op de wijzerplaat zit. Dat maakt hem wat vlak en saai, en dat doet hem mijns inziens geen goed, ondanks de 6, 9 en 12.
Ik vind de band dan wel weer erg mooi.

1 like