Seiko Dressers

Hey Chris,

De SARX019 is in ieder geval niet mijn ding.
De SARB035 zeker ook mooi en de SARX013 ben ik ook nog niet vaak tegengekomen.
Dat is dus de broer van de SARX015 waar ik ook nog aan getwijfeld heb.
Afhankelijk van jouw budget, smaak en zin hebben in…, zou ik dan toch ook eens de SARX033 overwegen hoor.

Maar als je kunt kiezen tussen de SARB035 en SARX013, dan deze laatste, denk ik.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Oeps sorry Chris,

Ik bedoel de SARX013 nemen.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Dag Chris, naar mijn bescheiden mening heeft de SARX013 meer eigen smoel. Ondanks de faam die de SARB inmiddels (en terecht overigens) heeft opgebouwd. De SARB lijkt meer op de GS, de SARX is meer een ‘original’ en die 12 - 9 - 6 indices zijn goed gedaan, het ‘behang’ op de dial vind ik ook erg gelukt …

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ik vind die plaat wel een beetje erg veel afgekeken van Omega, maar die band is wel weer heel gaaf!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Count me in voor die Omega aqua terra, mooi horloge

@ChrisWinter

Je begint nu wel heel erg te ‘zwabberen’ hoor!:open_mouth::blush:

Ik had 't wel geweten.
Niet in de azijn pleuren dan he?

2 likes

Oefff, was 'm net een paar dagen vergeten … Bedankt ;-(
Wordt weer slecht slapen vanacht

1 like

Toch niet helemaal. Behoudens het de zelfde wijzers zijn als mijn sdgm (wat ik denk).

Seiko heeft een trucje uitgehaald. Ze hebben de wijzers voor de helft gebrushed en voir de helft gepolijst. Dit geeft de indruk dat ze niet vlak zijn. Maar dat zijn ze WEL!! Slim bedacht van Seiko.

1 like

Hmm, volgens mijn zijn de wijzer niet vlak bij de SARX033 eerlijk gezeg of het zou hetzelfde optich bedrog moeten zijn. Toch een onder de loep kijken :wink:

3 likes

Wrijf eens even over de wijzers @Tuur1968 . :grin:

Dat zou me verbazen. Dat lijkt me namelijk moeilijker/duurder te maken. Kan er een eigenaar eens met een loepje kijken?
Hier een van de meest hi res plaatjes die ik zo gauw kon vinden, ziet er uit als een V-shape wijzer (itt de GS, die vlak is met een afgeschuinde kant aan elke zijde)

1 like

Net meerdere malen onder de loep bekeken … en …
Prachtig “gezichtsbedrog” met vlakke wijzers
De blauwe lijken dus “gespoten” ipv verhit
In het midden zit een naad met een lichtere kleur, haast doorzichtig
De zijkanten lopen enigszins schuin af maar ze zijn idd vlak van het midden tot aan de rand
Knap staaltje werk van die Japanners :wink:
Dus hier maar even het echte werk

3 likes

Zo, een wereldprimeur op HF, nog geen blog of forum hierover gehoord. Ik hoop dat Watch Tanaka spoedig een makro filmpje op youtube zet.

Dit begrijp ik niet helemaal. Wat je omschrijft lijkt me deze vorm van doorsnede (en ik kan hem niet roteren maar is op de kop bedoeld):

(en dat is juist een GS wijzer imo), ipv deze die “we verwachtten” op de SARX:

1 like

De vorm is inderdaad zoals het eerste plaatje … maar het verloop is korter van boven naar onder

Hier ook even de SARX035 onder de loep bekeken en zelfs geprobeerd een foto ervan te maken maar dat lukt niet zo goed, misschien dat het beter zou gaan met een macrolens.
Hier toch even een probeersel waar je het vlakke kunt zien van de wijzers
Maar ook mijn mening is dat de wijzers vlak zijn.

Then again … who cares, gewoon een prachtig horloge met goede prijs/kwaliteit verhouding

1 like