Seiko horloge

Beste leden,

Ik heb een vraagje betreft een horloge die ik wellicht wil gaan aanschaffen.
Ik wil een degelijk horloge kopen en wil daar tot max 400 euro voor gaan uitgeven.

Nu ben ik bij Seiko beland aangezien die algemeen bekend staan om hun degelijke horloges.

Ik ben op deze uitgekomen: Seiko Solar SSC015P1
http://www.wereldhorloges.nl/ssc015p1/

Mijn vraag, is dit horloge voor zijn prijs/kwaliteit verhouden in zowel de het horloge zelf als het uurwerk een goede keuze of kan ik beter voor een andere gaan?

Ps. Dit design spreek mij erg aan! Ik wil ook niet erg veel afwijken.

Gr Ramon

1 like

Over het algemeen heeft Seiko een prima prijs/kwaliteit verhouding! Ik ben zelf geen fan, maar het halve forum loopt er bijzonder warm voor!

De prijs van de website welke je stuurt is overigens VEEL te hoog. Bij Rob (monsterwatches punt NL) kost dit model 235 ipv 385… Dan wordt de prijs/kwaliteit ineens toch nog wat hoger :wink:

Het is een quartz, is dit bewust of is wellicht een chrono automaat ook een optie? Dan zijn er wellicht leukere opties? Kijk eens op Rob’s site anders als je voor Seiko wilt gaan. Of ben je op zoek naar suggesties voor andere chrono’s met dezelfde afmetingen/functies e.d.?

Als je niet wil afwijken van het design zou ik ook niet echt meer naar een ander horloge kijken. Vaak heb je eigenlijk de keuze voor dit horloge dan al gemaakt, en ga je achteraf spijt krijgen als je een ander koopt.

ik heb de pepsi variant van deze seiko en ben er erg tevreden over

Draagt lekker, smoelt goed en met solar geen omkijken naar

Prijs is indd veel te hoog. Mijn had ik via ebay voor 200

Ik heb even zitten kijken bij Rob. Ik kan nergens vinden of deze horloges helemaal nieuwe zijn met garantie bewijs e.d en doos of dat dit dus een 2ehandse is zonder de toebehoren. Klinkt misschien een beetje dom, sorry daarvoor.

Nee inderdaad. Dit design spreekt mij enorm aan. Of het automatisch is of dit uurwerk maakt me niet zoveel uit.

Zijn nieuw hoor, no worries!

1 like

Jij hebt de pepsi variant dus. Hoe bevalt die? Hoe is de bouwkwaliteit e.d?

Zijn 100% nieuw. Rob is een officiële Seiko dealer sinds januari dit jaar. Voorheen verkocht hij ze overigens ook al nieuw, maar nu is hij officieel dealer.

De horloges zijn dus nieuw, met garantie en netjes in een doosje (zo je wilt).

Rob is gemakkelijk te bereiken via de mail, en beantwoord doorgaans snel je vragen mocht je deze hebben.

1 like

Heb hem inderdaad zojuist al direct een mailtje gestuurd! Bedankt iedereen, maar het lijkt erop dat ik mijn keuze heb gemaakt.

Mijn grootste vraag was eigenlijk of een seiko, en dan voornamelijk dit model een goede keuze is.

Vwb het merk Seiko : kun je met gerust hart kopen!
Succes met je aankoop! Het verschil met de aankoopprijs mag je overigens storten op mijn rekening :wink: Zal je mijn rekeningnummer PB’en hahah!

1 like

Bedankt voor de hulp!!

1 like

Bij Rob zit je zeker goed hoor, dit is iemand met een echte passie voor Seiko. O ja en horloges zijn gewoon nieuw en met garantie, en mocht je een keer tegen wat aanlopen dan kan Rob dat zelf verhelpen, top verkoper !

1 like

Recentelijk mijn eerste aankoop bij Rob gedaan. Superservice en zeer scherpe prijzen. Ik raad hem absoluut van harte aan.

1 like

heb de blauw zwarte gehad. Topklok! Gewoon bij rob scoren… enige wat je kan doen is misschien kijken naar een andere band. Die vond ik iets minder op dit model!

1 like

Nou hem mijn bestelling gedaan! Kan niet wachten tot ik hem heb. Duurt echter 2 weekjes maar laat dat de pret niet drukken.

Ik heb nu nog een wat overpriced TW-Steel horloge in het Rose-goud die ik erg, maar dan ook erg mooi vind. Blauw leer bandje, blauwe wijzerplaat en rose-gouden kast. Moet je van houden natuurlijk.
Het komt erop neer dat ik echt behoefte heb aan een “rock solid” metalen silveren horloge zoals deze seiko.

Alvast proficiat met je aanwinst, en veel voorpret :wink:

Je huidige horloge is niet mijn ding, maar gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak! Jij moet er blij mee zijn uiteindelijk!

2 likes

Veel voorpret!

Wat ook nog leuk is bij rob, is dat ie mooie aanpassingen voor je kan maken. Bijv andere duikring, wijzers, etc.