Seiko Kinetic only

Dat is idd ook een mooie

2 Vragen over kinetic laden met Imageo:

  • bij zo’n officiële lader maakt het uit hoe je het horloge op de lader legt, dat is per model / caliber anders. Hoeft dat bij een Imageo niet?
  • jij hebt de capacitors van al jouw kinetics vervangen. Zou dat te maken hebben met jouw manier van Imageo laden? Mij staat bij dat alleen de allereerste kinetics probleem-capacitors hadden, die je moest vervangen.

Dat vroeg ik mij dus ook af…

O.k., ik ren dus nog even niet naar zolder om mijn ouwe Philips kaarsjeslader op te zoeken. Effe afwachten hoe dit onderwerp verder loopt…
Of misschien toch maar die originele Kinetic charger…

Mijn eerste “high end” watch. Gekocht in mijn studententijd en deze gaat nooit meer weg :smile:

Het PU bandje staat hem denk ik nog beter dan de bracelet, inmiddels ben ik al toe aan mijn derde bandje.

1 like

Helaas niet van mij, maar gisteren al surfend tegengekomen. Had ik nog niet eerder gezien: 5M42 0G70 - diverse kleuren voorbij zien komen. Best een leukje.

(deze staat op nu Ebay trouwens…)

1 like

Als je goed kijkt dan zie je dat de originele Seiko lader voor de calibers 3M en 5M dezelfde postie heeft. Ikzelf laad ook met een Imageo en heb alleen maar 5Ms. Dus de positie zoals in de foto komt overeen met de plaatsing op de Seiko lader.

De oude capacitors waren slechter, maar de huidige gaan nog steeds “op”.

Edit, foto voor de leuk

3 likes

Black Knight kinetic.

En deze heb ik ooit in mijn voorsteltopic laten zien.

3 likes

Zo’n Kinetic Knight zie je ook niet vaak. Daarnaast bijzonder dat Seiko dit model in Kinetic, gewoon quartz en automatische uitvoering heeft gemaakt. Ik kan zo gauw even geen ander Seiko duikermodel bedenken dat, net als de Knight, met drie verschillende soorten uurwerk werd geleverd(?). Wordt al weer een paar jaartjes niet meer gemaakt. Maar prijzen voor de Knight lijken nog niet echt hard te stijgen, zoals bijvoorbeeld de Samurai. Misschien kwestie van tijd. Ze worden vanzelf (steeds) zeldzamer. Enige nadeel vond (en vind) ik altijd die smalle bandaanzet.

3 likes

Hier mijn verzameling kinetics.wel even mijn vertrouwde tissot quarts weg denken.

3 likes

Dat is een mooie cleane duiker! Welk type is dit?

1 like

Een SKA627. Op Amazon.com tegengekomen; lijkt nog steeds te koop voor een zacht prijsje via Discount Watch Store.

Nou, de mijne ook maar even. Mijn daily beater de BFK.
Dit horloge had ik een jaar of twee geleden gekocht en weer verkocht. Spijt van gekregen en twee maanden geleden bij Rob een nieuwe gehaald. Voelde gelijk weer vertrouwd… :slight_smile:

2 likes

3 likes

Leuke topic! Beetje licht hier laten schijnen :smiley:

Sun043 Special Edition

15 likes

[quote=“Franc1234, post:94, topic:61690, full:true”]
twee maanden geleden bij Rob een nieuwe gehaald. [/quote]

Met de Prospex ‘X’. Had ik nog niet gezien op 'n BFK. :grinning:

Can’t beat that Seiko lume! :sunglasses: En (imo) de mooist versie van een van de mooiste Kinetics toe nu toe gemaakt!

1 like

Helemaal mee eens. Horloge is veel te groot/dik en geschikt voor polsen vanaf 18,5 cm, maar zoveel schoonheid kan ik niet weerstaan. Gewoon rocken dus!

Hier op een @anon94081762EV. LD is mijn vrouw … die moet je ook tevreden houden met deze hobby hahaha :blush:

9 likes

Ja, ook de BFK moest er aan geloven. :slight_smile: Hij zit me niet in de weg.

1 like