Seiko Kinetic only

Ik zou graag nog eens een titanium Arctura met goudkleurige wijzers willen, maar voorlopig doe ik het maar met deze.

5 likes

Hallo Wil Seiko

Mijn ervaring met de Imageo is dat je even moet experimenteren met de stand heeft te maken met de condensators in het horloge t.o.v. het magnetisch veld.
Daarom heeft de originele lader van Seiko ook verschillende standen.

Wat de Imageo betreft ik laat alleen de kleine modellen, gaat perfect binnen 2 uur weer helemaal vol.
Ik heb al mijn kinetics voorzien van nieuwe batterijen omdat sommige kinetics jaren stil hebben gestaan en niet weer wilde opladen.

De eerste kinetic’s hadden alleen condensators waarmee de gangreserve ongeveer 3 dagen was.
Er was al wel ruimte voor een batterij in het uurwerk maar die bleef gewoon leeg.
Ik denk zelf dat ze bij Seiko nog aan de ontwikkeling werkte.

Een goede vriend heeft een van de eerste kinetic’s al bijna 20 jaar zonder dat er ooit wat aan is gedaan en loopt nog steeds prima, wordt wel elke dag gedragen.
Ik heb zelf nog een van de eerst kinetic’s gekocht in 1998 na 4 jaar dragen is er door Seiko een oplaadbaar batterijtje ingegaan en nieuwe condencators wat een hele verbetering was.
In 2010 heeft Seiko een modificatie door gevoerd wat de gangreserve na 3 maanden bracht en dit alles gratis.
Helaas is er vorig jaar water ingekomen door een minscuul scheurtje in het glas.
Reparatie zou veel te duur worden maar toevallig had Rob uit zijn oude vergeten voorraad nog zo’n zelfde horloge liggen, een nieuwe capacitor van de laatste generatie er in en het liep weer prima.

De oplaatbare baterijen kwamen pas later wat de gangreserve bracht naar ongeveer een week.
Nu zijn er Li-ion batterijen wat de gangreserve naar 3 maanden tot een half jaar brengt.

Mijn ervaring is dat je met zo’n kaarsjes lader de kleinere modellen kinetic’s goed en veilig kunt laden, wel moet je wat experimenteren met de stand.
De grote modellen zal ook wel kunnen alleen moet je dan de bovenkant van de Imageo loshalen.
Ik zal dit nog wel eens uitproberen.

Al mijn Arctura’s dames en heren modellen lopen zonder problemen 4 maanden en zijn dan nog zeker een kwart vol.

3 likes

Voor vandaag

5 likes

Even een mooie lume shot :smile:

2 likes

Oh, ik dacht dat het Legend Diver betekende. :stuck_out_tongue:

1 like

Nu komt ie @watchagain … mijn dochter is LLD. Je snapt nu wel waarom die ook in de collectie moet komen :joy:

Om het helemaal passend te maken zit je dan wel aan een No-Date vast. :sweat_smile:
Doe ik het wel met de Date. :sunglasses:

2 likes

Sorry, on topic weer. :wink:

Inderdaad … de No-Date hahaha. Nice!

Sluit ik me bij aan

Kinetics in de zon… :grinning:

6 likes

Kwam deze op Facebook tegen: busreclame voor Seiko Kinetic in Singapore. :grinning:

Gisteren de BFK van slider7 gekocht, dat zet bij mij het aantal op 3 kinetics. :smile:

Gefeli! Heb je een lader of heb je er overdag aan iedere pols één en 's nachts de derde? :grinning:

De andere 2 komen om de enkels :sweat_smile:

De andere 2 zijn met auto relay functie, deze stoppen vanzelf na 72 uur.
Ik heb iedere dag een ander horloge om, dus ik denk dat dit wel goed gaat komen.

Zat toevallig net wel even rond te struinen op internet voor een kinetic lader :joy:

1 like

Volgens mij hebben enkele forumleden hier een lader aangeschaft via Rob van Monsterwatches.

Ik kijk het eerst even aan, wie weet heb ik deze niet nodig. Dank voor de info!

SBBW045

11 likes

Leuk! Da’s al een wat oudere. Van wanneer is ie?

Serienummer begint met een 6, dus ik denk 1996