Seiko-lovers: SNZG75 of SKZ325?

Hallo allemaal!

Voordat ik mijn keuze voorleg, zal ik me eerst even netjes voorstellen. Ik kom Eindhoven. Ergens rond mijn 20ste is de horlogegekte erin gerold. Leuk om die passie eens met een grote groep te delen! :smile: Waar passie oneindig is, is de portemonnee helaas niet ongelimiteerd, maar ik ben op zoek naar een mooie klok nu mijn Seiko Bullhead het heeft begeven. Begeven als in ā€œik heb hem keihard op de stoep laten ketsen toen iemand hem even wilde zienā€. Dikke barst in het scherm en de kroon en lugs ernstig beschadigd. Voor een zachte prijs toch nog iemand blij kunnen maken. Maar wel erg lullig!

Afijn, ik beroep me direct op jullie timmermansogen. Wat te doen? Zeg het me:

Een Seiko 5, de SNZG75:

Of een diver, de SKZ325:
http://www.monsterwatches.nl/test/wp-content/uploads/2014/10/SKZ325-11.jpg

3 likes

Als ik eerlijk ben zou ik ff doorsparen en voor de SKX007 gaan 175 euro (zonder saffier)

Ik ben zelf - op een of andere manier - allergisch voor het vijfje op de wijzerplaat.
Dus ik zou voor de duiker gaan, of zoals gesuggeerd de SKX007.
Succes en welkom trouwens hier.

5 likes

Ik sluit me hier helemaal bij aan: de 007 is de echte klassieker die eigenlijk elke Seiko duiker liefhebber zou moeten hebben,

Geen goudkleur op de bezel wat mij betreft, dus de duiker. En ja, de SKX007 is heel erg mooi.

Nog even een tip: ik weet niet hoe lang je al meekijkt op HF, maar in het verkoopgedeelte hier komen vaak de leukste Seiko snoepjes voorbij.

Hoi Josco2,

Als ik jou was zal ik voor de SKZ325 Aka stargate gaan, om zijn mooie kast vorm. En tja die 5 op de wijzerplaat heb je dan ook niet.

Deze is geloof ik nog te koop.

Met vriendelijke groet,
Mark Bosscher

Stargate!

2 likes

Van deze twee de SKZ325 oftewel de Stargate. Maar ik kan me volledig vinden in het advies van mijn mede-forumleden dat de SKX007 (of 009 als je wat kleur wil) eigenlijk de iconische Seiko-duiker is die we eigenlijk allemaal wel eens gehad hebben of nog steeds hebben.

De SKX007 is trouwens ook goedkoper dus je hoeft niet door te sparen zoals hierboven wordt aangegeven. ā€¦

Succes en welkom!

Eric

Thanks voor de tip. Ik kijk inderdaad stiekem al een poos met jullie mee. Voorheen keek ik vrijwel enkel op chrono24. :wink:

Dank je Mark! Ik had hem gezien! Goeie prijs ook!

Dank allen. Zodra Seiko in het stuk voorkomt, kan men eindeloos discussiƫren. Ikzelf heb het gevoel dat de skx007 iets te veel wordt gedragen en zie de skz325 dan ook als de juiste opvolger!

En wat vinden jullie als we de Orient Mako erbij betrekken?

(de 325 had trouwens ook mijn voorkeur, hoor. Wilde eigenlijk meer jullie kijk op de SNZG75)

Dat de discussie nog lastiger wordt. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Graag gedaan.

Deze staat ook nog op mijn lijstje, ook een mooie klok haha.

Seiko SKZ325 :smile:

ik zou gaan voor de SKZ325ā€¦ :smiley:

De Mako XL?

Nah, ik zou liever voor de gewone gaan. Stargate, 007 of Orient Mako?

Ik zou voor de SKZ325 gaan :sunglasses:

3 likes