Seiko-lovers: SNZG75 of SKZ325?

Stargate! (Ook orgineler dan de 007.)

Ik zou zeker de SKZ325 nemen.

Ja, dat dacht ik dus ook! Ik vind het - no offense mannen - zo makkelijk om in een Seiko-keuze meteen voor de populaire 007 te gaan :wink:

Kijk daar hou ik van: mensen die hun eigen weg gaan.
Dus ?? binnenkort in dit theater. ?

1 like

Misschien is de srp637k1 wat voor jouw…

Heb ik zelf ook en man! Wat een lekker klokkie!
En anders zou ik voor de stargate gaan :grin:

1 like

Welkom! En mijn stem gaat naar de Stargate, als het om deze twee gaat. Overigens niet omdat ik iets tegen ‘het 5je’ heb. Er zijn ontzettend veel leuke 5jes, imo. Maar, hierbij wil ik toch ook nog even pleiten voor de SKX007. Ja je ziet 'm regelmatig op fora en in horlogegroepen op FB. Dit komt omdat ie al bijna twintig jaar ongewijzigd gemaakt wordt. En dit komt weer doordat ie met z’n klassieke looks er gewoon heel goed uitziet, erg goed in elkaar zit en ook nog 'ns in-house uurwerk heeft. En dit alles voor de prijs van een modehorloge. En hoewel je 'm dus op bovengenoemde plekken wel regelmatig ziet, kom je 'm op straat/irl zelden of nooit tegen. In tegenstelling tot, ook weer, die modemerken en enkele dure Zwitserse merken. De SKX007 is dus zeker geen dertien-in-een-dozijnhorloge. Maar goed, zelf weten natuurlijk. Succes en veel plezier met je zoektocht!

3 likes

Ik geef je 100% gelijk. Het gaat natuurlijk ook tussen de oren zitten als je dag in, dag uit op alle sociale fora zit!

1 like

Hah, ik deel de passie met een goede vriend van me en je raadt het al: die heeft exact deze! Laat ik dan toch maar liever voor de Stargate gaan (die ik zelf overigens ook wel mooier vind).

Ik heb ze alle drie gehad (007, 325 en mako) en zou zeggen: Stargate.

Qua kast en afwerking net stap hoger dan de 007. Die kast is echt top, kruipt richting de Sumo.

2 likes

De Stargate heeft een prachtige kast.

Foto’s die ik destijds gemaakt heb …

4 likes

Gewoon meteen een Sumo kopen. Dan heb je nooit meer iets anders nodig! :wink:

2 likes

Dat dacht ik ook, maar het liep anders :smile:

Foto van de sumo:

1 like

STARGATE!

Top-apparaat

Alleen de Mako XL is partij voor deze Seiko gasten. Hoewel ook bij die uitvoering de lume zwaar tegen valt…

Absoluut.

Zal het je nog moeilijker maken met een echte duik Orient… Dan heb je bovendien saffier

O.k., het bleek niet het laatste horloge te zijn dat ik ooit zou kopen… Maar het is tot nu toe wel de laatste duiker geweest die ik gekocht heb… Dus misschien voor mij toch wel echt zo(?). :smile:
Het is ook gewoon niet eerlijk. Ze blijven maar leuke nieuwe horloges maken! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

De skz.

De voorgestelde skx007 is ook een mooie optie, maar de skz*** aka Stargate is vele malen mooier afgewerkt. Er zijn genoeg varianten beschikbaar. Zit echt wel iets tussen.

De Stargate!

Ik heb nooit zo naar dit model gekeken omdat ik al een 007 heb.
Even bij monsterwatches wat foto’s bekeken.
Een hele mooie klok!
Het glas zal wat kras-gevoeliger zijn door de platte bezel.

Dus bestellen met saffier en…als het effe kan met de metaalkleurige bezel. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Succes!

Grt.

1 like

Volgens mij loop ik wat achter de feiten aan :grinning: NA NOS

1 like