Seiko Marine Master 300 Topic 🌊

Ja beetje jammer inderdaad dat Rolex wel saffier in de Submariner heeft gedaan en bijvoorbeeld Omega Breitling Blancpain etc etc óók. (Cynisch ikke :grinning: )
Grand Seiko heeft ook saffier in zijn duikers.

En ik geef je op een briefje dat in de mogelijke opvolger van de 300MM gewoon saffier komt.

Maar de Marinemaster is gewoon een schitterend horloge :call_me_hand:t2:
Ik ben gewoon iemand die per se saffier in zijn horloge wil.

4 likes

De SLA019J/SBDX021 (green forest limited) in mijn post hierboven heeft wel saffier en een keramische bezel. Ik kan me ook niet voorstellen dat Seiko stopt met de productie van de Marinemaster. Dat aan de opvolger een ander prijskaartje hangt dan aan de huidige is wel een feit.

Niet alleen heeft het glas en de bezelinlay een upgrade gehad (inclusief gelumede cijfers tot de 20) Ook de bezel zelf moest aangepast worden. Deze is wat dikker dan dan de huidige om ruimte te maken voor het dikkere saffierglas. De lume is opnieuw aangepast, en heeft naar het schijnt nu een perfect egale coating van het nieuwe LumiBrite.

1 like

Snap ik hoor. Ik heb in de meeste ook saffier maar in de MM mis ik het gek genoeg niet.

Ik heb zelf de SPB077J1 die heeft wel saffierglas. In tegenstelling tot de MM ligt het glas boven de duikring, bij de MM is het glas verzonken en dus meer beschermd waardoor je in de praktijk saffier niet echt mist denk ik.

1 like

Grun

5 likes

Bizar dat ie nog niet verkocht is. Het was ooit zo’n populair horloge. :wink:

Die groene…:star_struck::heart_eyes:

1 like

Moddervet is die hè. Geweldig. Maar in prijsklasse van een hoop Zwitserse alternatieven. Dat maakt hem een zeldzame verschijning, zo vermoed ik.

3 likes

Een schitterende verschijning. Gewoon houden. :ok_hand:t2:

1 like

Inderdaad zou hem ook lekker houden…:sunglasses:

!

3 likes

#metoo , vandaar mijn eigen mod variant met DD saffier en ceramiek. Not the real deal natuurlijk maar wel gaaf en prima draagbaar.

Al gaat hij het nest toch verlaten…:zipper_mouth_face:

5 likes

Alleen maar beter voor de waarde over een aantal jaren. Kijk naar de SBDX012 en de SLA015. Beide onbetaalbaar geworden :see_no_evil: En deze is nog een bak toffer ook. Daarom zit ik ook in twijfel om hem gewoon in de kluis te gooien om over een paar jaar maar eens te kijken of hij de 4K kan aantikken :yum:

Die Japanners weten wel hoe je toffe klokken maakt. Eerst even met zn allen gymnastieken op de binnenplaats en daarna volledig zen aan de slag :pray:t3:

http://people.timezone.com/staff/JDowling/SeikoFactory/Seiko020_zpsf7ddb3dc.jpg

https://i.ytimg.com/vi/ZLXTcwxip_Y/maxresdefault.jpg

En wat dragen ze zelf? Jawel!!

4 likes

Paar foto’s van mijn sbdx017

13 likes

En dan nog met de nieuwe standaard zwarte SBDX023 in het vooruitzicht met saffier en keramische lunette voor >$3000,-

Seiko gaat de lat voor de MM wat hoger leggen en richting de GS lijn trekken denk ik. Welbeschouwd is het nog altijd een 50% voordeligere keuze tov een Rolex of Omega :yum:

1 like

Battle of the masters :sunglasses:

11 likes

Leuk even spelen met m’n vergroot lensje :yum:

10 likes

Jaja…

10 likes

De mijne:

18 likes

Gij bent wel goed moaat als ge die Gruune Seiko verkopt! :yum:

1 like