Seiko MOD maker

Hi,

Ik ben nieuw hier. Ik heb een Seiko snzf17 en wil deze laten modificeren. Heeft iemand een tip door wie ik dat het best kan laten doen?

Alvast bedankt!

Grs Robin

3 likes

Hoi Robin,

Welkom op het forum!
Leuk model om te modden. Wat wil je eraan doen?
Een hoop mods kun je zelf uitvoeren mbv wat basisgereedschap en YouTube video’s.

Hi!

Het liefst wil ik hem laten lijken op een Tudor, maar daar zag ik nog geen bezels of wijzer platen van. Zit eraan te denken om een Sub bezel inset met de Sapphire double Dome en de Mercedes hands…

Heb er zelf totaal geen verstand van dus lijkt me niet handig dat ik er zelf aan ga beginnen…

1 like

Het kan wel. Beetje zoeken.

“Seiko SNZF17 Vintage Snowflake Submariner Mod
This started as a brand new Seiko SNZF17, aka the Sea Urchin
Skunk Works Features:
Dagaz Snowflake dial. Tinted lume and aged textured look to the dial for a realistic vintage look
Dagaz Snowflake hands, also tinted lume to match the dial markers
Domed Sapphire with blue AR coating from Crystal Times
Faded bezel insert, again consistent with a vintage snowflake submariner
Bracelet-the original Seiko stainless oyster bracelet with “Seiko” label removed from clasp (see pic)”

2 likes

Die bezel inset vind ik dan weer lelijk… haha ja ik weet het! ben kieskeurig. Fotos vind ik genoeg, nu nog de maker…

Je kunt ook nog bij Raffles-time kijken. Die verkoopt o.a. via Ebay en heeft ook snowflake hands en dials.

Er zwerft hier op het forum een lijstje met horlogemakers rond. Daar kun je zoeken of er iemand bij jou in de buurt zit en die zou je dan een PB kunnen sturen.

Edit: hier een link naar de lijst.

1 like

:smile: je was me net voor.
https://www.ebay.com/str/rafflestime
Hier één met snowflake hands maar dan een Vostok

1 like

Hele stomme vraag, maar hoe stuur ik een PB!? hahah krijg het niet gevonden!!

1 like

Als je op iemands naam klikt kom je op het profiel van diegene. Daar staat bovenaan een knop met “Bericht”

Jij kunt dat misschien nog niet omdat je net lid bent.
Je kunt leden ook taggen door een @ voor hun naam te typen in dit topic en ze dan te vragen jou een PB te sturen. Dan krijgen ze een melding.

Kijk maar @RVG1

1 like