Seiko Monster Bezel probleem!

Het was mij nog nooit gebeurt maar helaas is een pushpin losgeschoten en mijn monster is daarbij op de stenen gevallen.

Schade valt gelukkig erg mee voor wat betreft glas en beschadigingen maar het lijkt of de bezel de grootste klap heeft opgevangen en is daarbij nog strakker op de kast gedrukt en is niet meer te draaien.

Ik heb geprobeerd om de bezel van de kast los te nemen (zoals ik al menig keer heb gedaan) maar ik krijg met geen mogelijkheid een mesje meer tussen de bezel en de kast. Iemand een oplossing of enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Visdraad ertussen en :arrow_double_up: trekken valt te proberen

Enig idee hoe een springbar los kan schieten? Nog nooit meegemaakt gelukkig.

Ik vermoed veertje binnen in de springer kapot gegaan, waardoor ie niet meer strak in de lughole drukte.

Wellicht dankzij de slimme constructie vh monster waarbij de randen vd bezel schuin oplopen, zodat er niet zo makkelijk tegen t glas gestoten wordt. Jammer alleen dat de verhoogde kast rand de klap niet Had opgevangen. Misschien toch maar een shrouded monster de volgende keer :wink:

Zijn t trouwens wel (Seiko) vette springbars? Die zijn n stuk steviger dan normale springbars met n kraagje.

Mocht visdraad niet lukken, misschien dat als je de kast vast kan klemmen, en dan met n oud dun mini schroevendraaiertje en hamer voorzichtig wat ruimte kunt creëeren? Ik heb geen ervaring met vezels verwijderen, dus t Is maar n idee.

En anders maar 0900-monsterwatches vragen?

Niet…? jij zit toch in de horeca. :joy:

1 like

Grrr… Predictive toetsenbord :blush:

2 likes

Lijkt me een goed idee.
Horloge fixeren, klein schroevendraaiertje tussen kast en bezel en dan een tikje met de hamer.
Dan creëer je misschien net het ‘moment’ wat nodig is om de bezel weer los te laten springen.

Succes!

Bedankt voor de suggesties, ik ga er morgen meteen mee aan de gang en meld de gemaakte vorderingen :slight_smile:

1 like

En…by the way…Marnix zit juist met zijn vermoeden dat het veertje in de pushpin het begeven heeft en er dus te veel speling was. Een verkeerde beweging en met de band ergens tegenaan schuren is dan voldoende om de band los te laten springen :frowning:

Het waren wel de originele dikke Seiko pushpins maar die hebben helaas ook niet het eeuwige leven.

1 like

Rob?

1 like

Daarmee maak je een deukje in kast en bezel op de plek waar het schroevendraaiertje er in getikt wordt. Teveel druk op een klein plekje. Beter is een mesje er tussen en dan een tikje geven. Krachten beter verdeeld.

Ko

3 likes

Het is gelukt! Ik heb het Monster tussen houten beschermplaatjes voorzichtig in de bankschroef geklemd en idd eerst met een mesje geprobeerd speling te krijgen maar dit lukte helaas niet.
Toen met een kleine schroevendraaier geprobeerd en na een paar tikjes kwam er gelukkig ruimte en kom in de bezel loshalen.

Daarmee wel wat kleine beschadigingen gekregen helaas maar was niet anders.
Nu ik het horloge toch zo uit elkaar had liggen, meteen maar een grondige schoonmaak- en polijstbeurt gegeven en de beschadigingen van het vallen en het los tikken mooi weggewerkt al zeg ik het zelf.

Rubbertje uit de bezel heeft deze geschiedenis niet overleeft maar ik heb deze voor zolang uit mijn zwarte Monster gehaald omdat ik nu toch meer de oranje draag en zal t.z.t. deze wellicht bij Rob tijdens een Rikketik beurs kunnen vinden toch?

Hierbij enkele foto’s van het resultaat;

1 like

3 likes

Bedankt voor de tips en de hulp!!

1 like

Inderdaad, geen schroevendraaier. Mesje (zonder kartels :smile:) en een tikje er op.

1 like

Okay, top dat het gelukt is :thumbsup:

En idd, Rob kan de bezel-rubbertjes leveren.

Grt.

1 like