Seiko Only Deel III

Gewoon de Strapcode 3D jubilee geen optie?

https://www.strapcode.com/products/metal-ss-bcl03-b020

Deze komt volgens mij het dichtst bij het origineel.

1 like

Thans. Zijn er echt wel een paar te vinden hoor - meestal worldtimer genaamd
:relieved:

1 like

Blijft prachtig deze groene :heart_eyes:

20 likes

Het is geen echt 24 uurs horloge, alleen die rooie wijzer is een 24 uurs wijzer. Met de draaibare bezel kan je dan een tweede tijdszone instellen.

Zeker! staat ook nog zeker op m’n lijstje. Helaas niet heel goed te verkrijgen.

1 like

Dat ben ik denk ik… en dat moet ook wel als je dit volmondig roept:

Gewoon bij de lokale huisdealer gekocht, hij/zij had deze al wat maandjes liggen. Vaak met schuin oog naar gekeken, en toen ik vanmorgen de tijdlijn op Insta opende en het juiste marketingplaatje van Seiko zag, besloten dat dit de dag was. Ik was niet bang dat deze al verkocht was, daar zijn de mensen in het dorp waar ik woon te bekrompen voor ;-).

De dial is écht geweldig mooi. Een mooi dik horloge die in grootte best meevalt.

Yup, m’n schuifmaat heb ik gevonden en wat maten voor je opgemeten:
Lug-size is 20 mm
De bracelet start met 20 mm en gaat dan naar 22 en tapered weer naar 20. Dit had voor mij 18 mogen zijn, dat vind ik erg comfortabel.
Lug2Lug is tussen de lugholes 44 mm. Einde lugs all the way is 49 mm.

Pukkeltje had ook niet gehoeven maar daar ga ik mee leren leven of anders maar eraf. De lume is niet groen maar blauwig, leuke touch. Dit is de vervanger van mijn Mini-Turtle die voor mij net ff te korte L2L had.

27 likes

Nieuwe Aanwinst… Voor een mooie prijs bij Siebel Alkmaar.
Onmogelijk om te laten liggen…

12 likes

Wat een units die 6138 modellen. Tov de 6139 een slagje groter en vaak ook een stuk dikkere en zwaardere bracelets.

15 likes

Oh, da’s een deceptie! :frowning_face: Was zo mooi geweest als een 24-uurs-horloge hadden gemaakt.

Mooi horloge zeg, en voor die tijd ook erg groot.
Heb jij nou ook de blauwe Kakume?

Voor zo ver ik weet zijn die er niet inderdaad :thinking:

Veel vintage Seiko’s zijn vrij groot maar in het bijzonder de 6138 serie. Ik vind de jumbo zelfs nog iets groter dragen dan de Kakume. Ik heb er inderdaad nu twee :smile::smile:

1 like

Bofkont :grin:

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, en zeer toffe beschrijving en de specs :clap:

1 like

11 likes

6 likes

Slinger m om en ga houthakken horloge.
PB mij als je hem graag wilt overnemen.


5 likes


TURTLE maar weer eens uit de doos gehaald.

6 likes

SBDC085

2 likes

7 likes

Dat ziet er goed uit na een dag :ok_hand:


https://www.horlogeforum.nl/t/seiko-only-deel-iii/214097/299?u=erikje