Seiko Plexi vervangen, wie?

Beste HF forum leden: Ik heb 2 vintage Seiko’s waar ik het plexi van wil laten vervangen. In het eerste zit een barstje en het tweede heeft een niet origineel glaasje. Is er iemand op het forum die dat voor mij kan doen, of weten jullie een betrouwbaar adres? Het gaat om een 66-6010 uit '67 (Seiko Seahorse) en een 6117-6400 uit '71 (Seiko World Time) - de nummers komen van het achterdeksel. Mijn eigen ‘horlogemaker’ kwam niet verder dan polijsten, maar dat kan ik zelf.:yum:

Als je hem de juiste glaasjes geeft moet hij ze toch gewoon er op kunnen zetten?

1 like

Ik heb de glaasjes niet en Seiko glaasjes zijn geen standaard glaasjes. :slight_frown:

Voor de 6117 is het juiste ondedeel nummer: 350T02ANSO. Voor de 66-6010 weet ik het niet, heb je er een plaatje van? Ik kan het evt wel vragen wat het juiste glaasje zou zijn.

Seahorse doet waterdichtheid vermoeden. Dus ik denk dan dat het glaasje werkt via het bezel klik systeem. Die glaasjes kunnen wat meer tricky zijn.

1 like

@koekoek bedankt voor je reactie! Voor een plaatje van de Seahorse, zie mijn NA topic.
Op de achterkant staat alleen ‘water proof’. Het ziet er in mijn ogen niet bijzonder zeewaardig uit, alleen goed stofdicht.

Hier is een foto van de achterkant. Ik zie nu dat de kast 66-8010 is en niet - 6010

1 like

Nu komt de aap uit de mouw :monkey: Voor dat type is 315W02AN de juiste code voor het glas. Deze glaasjes zijn gewoon op ebay te bestellen.

1 like

@koekoek was me voor, op ebay zijn alle seiko glaasjes nog wel nieuw te vinden.

1 like

Nogmaals hartelijk dank! Ik ga zoeken naar beide glaasjes op Ebay. Als ik ze heb zal ik nog eens een bericht maken voor wie ze plaatsen wil, als ik er met de horlogemaker niet uitkom. Bedankt mensen!

1 like

De glaasjes zijn binnen, uit de Philippijnen via Ebay! Ik heb een horlogemaker aangeschreven bij mij in de buurt die ik op de kaart met horlogemakers elders op deze site heb gevonden. Als de nieuwe glaasjes erop zitten zal ik proberen een voor/na te laten zien.