Seiko Presage Automatic Chronograph – Baselworld 2016

Afhankelijk van de wijzerplaat (Emaille of Urushi), €2500 of €2800.

Een recht geplaatste datum op 4/5 :yum:.Toch eens over nadenken…

3 likes

Mwah. Krijg er nog niet helemaal een warm gevoel bij. :grinning:

Seiko heeft in de jaren '70 een hele rits geweldig fraaie (en kwalitatief goede) automatische chrono’s gemaakt. Maar tegenwoordig is de keuze zeer beperkt.
Ruim een jaar geleden was er deze LE. Erg geslaagd, imo.

De SDGZ013, uit de Brightz-serie (foto even geleend van @merl; zie ook Wat een week!)

Maar waarom kunnen ze nou niet gewoon zoiets maken. Maar dan mechanisch? :unamused:

Kom op, Seiko! Jullie hebben ons verrast met een Turtle reissue. Doe nou ook even een '70s auto chrono reissue!

2 likes

Wat voor dronken malloot heeft dat lettertype uitgezocht? Man man man …

Exemplaren in de post hierboven zijn een stuk fraaier :slight_smile:

Ik vind hem wel mooi.

1 like

Ik vind hem ook mooi. Prachtig klassiek design. Lettertype past prima IMHO. Fraaie uistraling. Stukken mooier dan die Brightz :yum:

1 like

Heel mooi! Wijzers en lettertype past goed bij elkaar.
En idd. de datum is goed gedaan. Wat een enorm verschil eigenlijk, een cijfer schuin of recht achter zo’n klein venster.

Zo deze zijn wel mooi! Welk type is dit?
Mvg Bertjan

Ter aanvulling, dit is de emaille uitvoering:

2 likes

Ja, zien er cool uit, he? Als het automaten waren, dan hadden ze hoog op m’n lijst gestaan. Maar het zijn quartzjes. Op zich niks mis mee. Maar daar heb ik er echt ruimschoots genoeg van. Toch blijf ik er af en toe naar kijken. Ze zijn namelijk ook nog eens helemaal niet duur; rond de € 200. En aangezien er vooralsnog geen enkel teken is dat Seiko een mechanische chrono gaat maken die er zo uit ziet… :unamused:
Hier even op 'n rijtje met typenummers erbij.

1 like

Echt heel mooi!

Super bedankt!
Vind ze erg mooi en chronograaf automaten zijn vaak meteen zo duur.
Dus een leuk en goed alternatief.

1 like

Prachtige chrono, zal wel een lieve duit kosten…

Mooie chronos! “Gelukkig” hou ik niet van cijfers als uurmarkeringen. Scheelt me weer een hoop geld :slight_smile:

Ik mis de Brightz wel een beetje…

Mooi kastvorm en kroon! Dit lijkt een Seiko die klopt en tikt!

Niet gek inderdaad die datum. Met name door het ronde venstertje (en gelijke kleur) kan het zo rechtop op half vijf… Bij een rechthoekig venster zou het denk ik nog steeds geen gezicht zijn.

gr, HJR