hoe groot zijn die polsen van jou? vind een SKX ongeveer de grens qua maat, als ik de online reviews lees. geeft bijna iedereen aan dat hij net zo makkelijk draagt als een SKX. wat is jou ervaring daarin ?
17,2 cm dacht ik
Hij is met 44mm iets groter (maar dat is te overzien), maar vooral hoger en zwaarder dan een SKX. Ook is de caseback wat boller, waardoor hij wat topzwaar is. Om die reden zou ik hem altijd op staal dragen, want op rubber of NATO gaat ie teveel wiebelen. De SKX valt wat meer om de pols, terwijl de MM er wat bovenop ligt.
Weet even niet hoe ik een link kan plakken. Maar er staat een SLA017 hommage (armida) te koop nu.
Laten we wel wezen, alle bovengenoemde “hommages” aan de MM300 zijn geen hommage (eerbetoon) maar regelrechte kopieën met een andere naam op de dial. Waarom ga je niet voor het origineel? Als geld het probleem is dan moet je of sparen of iets anders (origineels) zoeken.
De MM300 is onverslaanbaar als het gaat om (tweedehands)prijs/kwaliteit/uitstraling en in de praktijk is Hardlex gewoon prima.
Wat opvallend is in het Wat dragen wij vandaag topic is dat je bijna nooit hommages zoals de FiftyFour/Merkur ziet. Ook horloges uit de kopieerfabriek van Steinhart kom je er bijna nooit tegen. Komt er in de praktijk dus denk ik op neer dat mensen zich toch stiekem schamen voor dat soort horloges…
Zie vaak genoeg Steinhart voorbijkomen hier op het forum. De enige reden dat mensen zich ervoor gaan schamen is door reacties zoals deze van jou.
Als je het design van een GMT-master of sub geweldig vindt, maar je heb geen duizenden euro’s liggen en bent ook tevreden met de afwerking van een Steinhart, ben je toch bijna gestoord als je financieel krom gaat liggen om maar de ‘echte’ te bemachtigen.
Gewoon genieten van je Steinhart/Merkur/fiftyfour als dat is wat je mooi vindt en kan betalen. Laat snobs maar lullen.
Ik vind ‘hommage’ ook geen handige naam voor een kloon of look-a-like van een ander merk. Maar dat maakt zo’n kloon niet minder leuk voor de bezitter ervan, voor diegene die the real deal kennelijk niet kan of wil betalen. Lekker laten gaan.
Een hommage is in mijn beleving een knipoog naar een gebeurtenis of verleden, vaak vanuit het eigen merk. Zoals Tudor aardig knipoogt naar allerlei ouwe subs etc., wat mij betreft zijn dat hommages… maar goed: Each to his own!
Echt nep vind ik overigens van andere orde, fake watches are for fake people…
Precies dit. Ik draag mijn hommages met dezelfde trots als mijn vintages/affordables/etc. Ik kan mij misschien ‘schamen’ tegenover snobs, maar met een ‘echte’ Rolex die meer kost dan een goedkoop autootje zou ik me schamen tegenover mijn vrienden en familie
Dit zit tussen je oren. Die Rolex raakt z’n waarde niet kwijt, dat autootje wordt alleen goedkoper. Dus je kan dan gewoon zeggen dat je slim met je geld omgaat
uurwerk loopt volgens specs +15/-10 secs per dag. Veel andere horloges in deze prijsklasse zijn beter gereguleerd.
Wat is daar een voordeel van? An sich betekent dat toch helemaal niks. Er zijn ook genoeg niet mono case horloges met 300+ meter waterdichtheid.
Dat is een heel abstract begrip en niet in specs te vangen.
…maar hij kan zijn erfdeel wel vergeten, heeft toch geld zat want “Oh jee, hij draagt een Rolex!”
Het is allemaal wat. Ik zou me gewoon even lekker nergens voor schamen, je draagt het horloge toch voor jezelf. Of dat nou een klokkie van 8.000 euro is of eentje van 20. Als jij er lol van hebt, wie is je familie dan er iets van te vinden. Ze moeten blij voor je zijn @Dunzdeck!
Agreed. Op het feit na dat je een horloge een klokkie noemt. Laat die maar aan de muur hangen svp
Als ik niet wist dat er een reactie op zou komen, haha…
Hier ben ik het geheel mee eens, een horloge van 1500 euro dat zomaar 15 seconden per etmaal uit de pas kan lopen? Dat vind ik persoonlijk niet acceptabel. Wat verantwoordt de (veel) hogere prijs tegenover de andere duikers van Seiko?
Haha excuus. Dat en dunne meisjes is voor mij als knoflook voor een vampier. Het klinkt ook zo belachelijk goedkoop en pauper.
Een klokkie van 8000 euro
Alsof je de waarde van geld niet kent en niet beseft hoeveel dat is. Dat gezegd hebbende, als je het kwijt kan mag je het er wat mij betreft allemaal doordrukken. Aan horloges, vrouwen of anderzijds. Je leeft maar één keer.
Oh wacht het gaat over een MM300.
Geen hommages doen.
Doorsparen
MM300 doen.
Dat is een beetje het “probleem” bij Seiko dat de horloges ongereguleerd zijn. Je kan ook een 500 euro horloge kopen dat volgens specs +45/-30 zal lopen of een 1000 euro horloge dat +25/-15 kan lopen. Zijn verder geen slechte uurwerken en natuurlijk manufactuur uurwerken. Zo’n MM300 is bijvoorbeeld wel goed te reguleren en kan ook erg strak lopen. Uurwerk uit de MM300 heeft een hoger 28.800 bph tikgetal en is met de handgeassembleerd.
Ik neem aan dat er wel iets van regulatie plaats vindt voordat de horloges in de verkoop gaan, omdat die specs anders helemaal niet worden gehaald, correct? Als ze zo gemakkelijk te reguleren zijn, waarom doen ze dat dan niet eventjes bij een horloge van anderhalve rug?
Omdat als je gaat duiken het niet zo veel uitmaakt of je na een half uur en 3 seconden, of een half uur en 3,5 seconden weer naar boven gaat.