Seiko SDGM003 vs Seiko SARB033

Is de SDGM003 de meerprijs waard t.o.v. de SARB033?

Naar het schijnt ligt de afwerkingsgraad toch iets hoger en zou de polsband van een hogere kwaliteit zijn.
Anderzijds kost de SDGM003 dubbel zo veel als de SARB033.

Bij de SDGM003 vind ik het uiteinde van de kroon iets minder. Dat zwart spreekt mij minder aan.

Ligt er aan wat je zoekt in een horloge maar is het imo zeker waard.

1 like

Ik heb beide in mijn bezit gehad en nu nog steeds de SDGM003 !!

Ik kan uit ervaring zeggen dat er wel degelijk een heel groot verschil is tussen beide…en wat mij mij betreft de meerprijs ook echt waard !

De afwerking van het horloge/kast en band zijn van een veel hoger niveau en dat icm de sunburst dial is het een upgrade tov de SARB033…

Dus mijn inziens zeker het geld waard !!

1 like

Ik heb de SARB033 via eBay verkoper citiwide-online_uk
Dan heb je hem voor 315,- inclusief verzendkosten en omdat het de UK is geen import gedoe en kosten.
Voor de smalle pols vind ik de SARB033 erg prettig (38mm). De SDGM003 is net een tikje groter met zijn 40,5mm.

Er staat een SDGM003 tegen een zacht prijsje te koop hier volgens mij :thumbsup:

1 like

Zacht is het niet echt denk ik

Voor dat geld vind je ze niet snel denk ik… dus JA wel zacht die prijs :wink:

Volgens mij is ie nieuw uit Japan met alle invoerrechten en zo bijna 800 ballen dus dan is 600 piek een prima aanbieding. En Luuk kennende kan er nog wel wat af, die is de beroerdste niet :wink:

1 like

Wel een mooie uurwerk dat wel ben niet snel een seiko liefhebber ,maar deze is iets apart

1 like

Het enige wat mij tegenhoudt bij de SDGM is de maatvoering. Voor een sportieve dresser is > 40mm te groot. 38 tot 39,5 is mijn inziens ideaal qua proportie en op de pols… Dus, de SARB👍

Ik las op WUS dat de de SDGM serie van de website is gehaald en op korte termijn gaat verdwijnen. Hij staat ook niet meer in de nieuwe seiko catalogus van 2016.

Ik heb die van mij vorige week net binnen gekregen via solojapan. Die gaf tevens aan dat hij zeer lastig leverbaar was. Ik zou dus niet al te lang wachten met het maken van een keuze…

Ik heb de Sarb , en vind de subtiele bruine sonnenschliff erg mooi. Van zwart naar donkerbruin. De maat is (eigenlijk) ook perfect.
Daarbij oogt hij wat ‘stoerder’ dan de SDGM.

Ik moet daarbij wel bekennen dat ik de SDGM nooit IRL heb gezien… Dat de afwerking op iets hoger niveau ligt geloof ik meteen.

Op foto’s vind ik altijd de waaiervormige? sonnenschliff wat TE , en dat in combinatie met dat onyx kroontje…
Maar dat kan ik helemaal mis hebben.

De Sarb kun je m.i wat beter dragen als algemeen horloge , terwijl de SDGM (nog) meer naar de dress-kant neigt…

Of je moet wachten op de nieuwe Sarb!?:open_mouth:
Maar is geloof ik ook een stuk duurder…


Ja dat is wel een afknapper. Hoewel andere kroon (sarb?) er op (laten) zetten een koud kunstje is natuurlijk.

Jeps. Stiekem een mm of 2 te groot (op papier). Voor de rest vind ik hem op foto ook al echt verfijnder ogen dan de SARB.

Voor topic opener… sarx niet mooie gulden middenweg?