Seiko SKX only (Deel 1)

Hallo, sorry dat ik dit draadje zo kom binnenvallen maar heb een vraagje… over de upgrade naar een NH36 movement.

Wat wordt hier precies met het "uurwiel " bedoeld?
Er is een NH36 uurwerk onderweg en deze wil ik in een SKX007 zetten… echter nog nooit gedaan.
Ik weet dat je de dagschijf moest overzetten …maar dus ook het tandwieltje walke deze aanstuurd??
En het UURwiel duss?! Waar zit deze of wat wordt hier mee bedoeld.?
Wie o wie kan mijn troebele geest verhelderen :wink:
Grtz Jan

Hier staat een duidelijke uitleg:

3 likes

Kijk even dit filmpje. Zie je hoe het gaat.

2 likes

Die heb ik toevallig vanavond ook net gekeken. Daar wordt alleen de daywheel omgewisseld terwijl bij de link die ik gedeeld had ook nog twee tandwielen verwisseld worden. Binnenkort(als ik alle onderdelen binnen heb) ga ik zelf een NH36 in een SKX kast stoppen dus dan kom ik er vanzelf achter :yum:

1 like

Succes, ik koos voor de 4r35 inplaats de nh36. Zit geen verschil in maar gaat om het idee.

2 likes

Dank voor alle info… :+1: ik ga het even rustig bekijken en dan gaat het vast lukken.
Zal binnenkort een paar mods van mij delen die ik gemaakt heb sinds ik een half jaar geleden door het SKX virus besmet ben geworden.
Grtz

p.s Is er iemand die een werkend 7s26 uurwerkje heeft liggen die ik kan overnemen?
Buiten de NH36/36 die ik gekocht heb , heb ik er nog een nodig.
#durftevragen

mm laatste mod :slight_smile:

5 likes

Zijn er hier veel mensen met een 007, vlak saffier en Miltat jubilee,?

Wel met miltat jubilee, perfecte band.
Geen saffier wegens meerdere horloges weinig draagtijd loont voor mij niet.:joy:

5 likes

Sinds kort weer in de collectie , het horloge waarmee ik het Seiko virus definitief opliep :see_no_evil::see_no_evil:. Daarom alleen al een nostalgisch horloge, wat ik in een moment van verstandsverbijstering had verkocht… Nu dus weer terug, en ik heb hem zelf uitgerust met double domed saffier. Wat wordt dat horloge daar waanzinnig veel mooier van :star_struck::star_struck:.

6 likes

Toch nog ééntje gevonden? Mooi met dat safier :ok_hand:t3:

1 like

Er stond er eentje te koop op MP. De verkoper bleek ook regelmatig aanwezig op HF. En zo toch nog weer een monster kunnen kopen :grin:

2 likes

Ok, mooi. Geniet ervan, het is een leuk ding!

Ik snap gelijk waarom! Mooi ding man! Dat saffier ziet er strak uit. :+1:

1 like

9 likes

6 likes

3 likes

Mag ik hier nu ook mee doen? :yum:

Een zelfbouw SKX op basis van een One Second Closer PVD zwarte kast. Ik moet nog wat puntjes op de i zetten (er zit o.a. nog wat stof onder het glaasje) maar voor een eerste poging tot modden/samenstellen ben ik dik tevreden.

10 likes

Alleen de daywheel omwisselen was bij mij voldoende. Ik heb een NH36 gebruikt die ik besteld had bij Namoki. De daywheel heb ik van @Dao overgenomen

1 like

12 likes