Seiko SKX versus Seiko 5KX

Hallo allemaal,

Hieronder een head to head comparison van de inmiddels uit productie genomen Seiko SKX en zijn ‘opvolger’ de Seiko 5KX. Slechts 100 meter waterdichtheid. Geen ISO certified diver. Geen screw down crown. Geen lumepip. En een display caseback. Ik ben geen fan, maar dat wist men al. Ik vind het uit productie halen van de legendarische SKX en vervangen door een slap aftreksel de 5KX de grootste blamage van Seiko van de 21ste eeuw. Wat vinden jullie?
Om toch nog met een positieve note af te sluiten de drilled lugs en applied indices is dan wel weer een verbetering. Desalniettemin hoop ik dat er nog een waardige ISO certified diver opvolger van de SKX komt.

  • Seiko SKX007/009
  • Seiko 5KX

0 stemmers

MvG Ralph

Nee he niet weer deze discussie :see_no_evil:

2 likes
2 likes

Ik doe uit principe niet meer mee met zijn polls. This is getting out of control. :crazy_face:

6 likes

Ik heb mijn opmerking weggehaald. Een marijntje dus. Ik zet het topic op negeren. Moet ik vaker doen.

3 likes

Movement met meer opties, transparante caseback, rustiger dial/bezel plus de opgelegde markers en logo maken het horloge voor mij persoonlijk sowieso overall gezien mooier. Voor mij het meest belangrijke. Het ontbreken van de lumepip en 200m waterdichtheid was leuk geweest. Maar als sieraad wint de 5kx het voor mij met vlag en wimpel.