Seiko SKX only (Deel 1)

Cool :sunglasses: gelukkig!!

1 like

Na een tijdje een Oriënt Ray gehad te hebben, die spoorloos verdwenen is, ( verloren, gestolen, ik weet het niet ) ben ik een tijd “automaatloos” geweest.
De Ray liep voor en ik was er niet zo zeker van of ik nog een automaat wilde.
Heb die periode overbrugd met een ana-digi solar en atomic G-shock, dat ding was feilloos maar daardoor ook een beetje saai…
Ben nu sinds de zomer terug aan het uitkijken geweest naar een duiker.
Heb Seiko duikers altijd al cool gevonden, maar de prijs hield me wat tegen. Althans de winkelprijs in België, 340€ voor een SKX!
Als alternatief had ik bijna een Citizen BN0150 gekocht, loopt natuurlijk erg precies, want Quartz, en onderhoudsvrij door de Eco-Drive.
Op zich een leuke horloge, maar het mist een beetje de klassieke looks.
Heb een maand geleden na het passen bij een Antwerpse juwelier ( wat indruk maakte, de SKX komt niet helemaal tot zijn recht op veel foto’s) dan toch de knoop doorgehakt en een SKX007 K1 besteld bij DutyFreeIsland.
Na wat gehakketak met de douane en de verkoper kreeg ik eindelijk mijn SKX in de bus. Deze is direct van de rubber band gegaan en op een olijfgroene NATO gezet. Qua nauwkeurigheid valt mijn exemplaar erg goed mee.
De eerste week liep hij -12 spd, maar droeg hem toen 24/24.
Als ik de SKX ‘s nachts afdoe en “face up” op mijn nachtkastje leg, loopt hij +1,4spd, waar ik best mee kan leven.
Hopelijk blijft het een hele tijd zo.
Ben er heel blij mee, het is een schitterend horloge met veel karakter. Stoer en sjiek tegelijk.

7 likes

9 likes

Prachtig Guido!
Veel plezier met dit icoon!

1 like

Iedere 8e dag een nachtje omhouden :ok_hand::sunglasses:

@HanDavinci SKX mod voor mijn zoon gebouwd.


10 likes

SKX beater for life:

16 likes

Is die fraaie SKX hier boven een mod of zo in de winkel verkrijgbaar.
(Sorry, Seiko NOOB alert :wink: )

1 like

Dat is een hele geslaagde mod @MotoSkooly kan je er alles over vertellen

1 like

Ik heb niet zo heel veel met Seiko, maar deze vind ik fraai!

1 like

Jazeker, deze heeft de wijzerplaat en wijzers van de Blumo. Verder is het Hardlex vervangen voor saffier met blauwe AR coating en hij heeft een ceramische bezel. Prachtige beater :+1:

1 like

Volgens mij is dit het juiste topic om dit eens te vragen… Waar vinden jullie je Seiko wijzerplaten voor jullie mods? Is er een website waar het een beetje overzichtelijk bij elkaar staat of is het gewoon zoeken op ebay? De volgende stap voor mijn SKX007 is denk ik een wijzerplaat of wijzers.

6 likes

google eens dlwwatches. hier heb ik mijn wijzers en bezel etc gehaald.

1 like

Gaaf is die zo

1 like

1 like

//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netO//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net@//eu1.dh-cdn.netV//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net

3 likes

Thanx voor de antwoorden! Ik heb inderdaad al van bekende websites besteld. Maar @Voordeligbijdetijd kende ik nog niet!

2 likes

Ik zit met een mod vraagje.
Voor m’n SKX wil ik graag onderstaande bezel inlay gaan gebruiken op de standaard bezel en dan in combinatie met vlak safier. Alleen volgens de site van DLW moet je Double Domed safier gebruiken.
Wat gebeurt er als ik het toch icm vlak safier ga proberen? Krijg je een grote ruimte tussen het glas en de inlay? Past het überhaupt of is het eventueel passend te maken of hebben jullie andere suggesties?
Zijn er “standaard” combinaties van glas en bezel(inlay) die gebruikelijk zijn?
Ik zou sowieso vlak safier willen gebruiken icm een blanke AR coating.

1 like

De CT094 van Crystal Times is wat jij zoekt.

1 like

Bedankt Han. Die had ik ook in het vizier. Maar het maakt dus niet uit dat dat geen DD is?

1 like