Seiko SKX only (Deel 1)

Trusten toppers :slight_smile:

4 likes

W2D heeft nieuwe voorraad! :smiling_imp:

2 likes

Jammer genoeg alleen de 009 met Jubilee. Waar kan ik de skx007j/k2 het goedkoopst bestellen vanuit NL? (Met originele jubilee) Ik denk Monsterwatches? Denken jullie dat saffier het echt waard is?

Ik heb saffier in mn skx007 en ik ga binnenkort een 009 ernaast kopen en daar moet zeker opnieuw een saffier in!
De blauwe AR-coating, mooie helderheid en krasbestendigheid maken het voor mij een must.

OkĆ©, ik heb nu een Seiko 7t92 0ec0 volgens mij en die is beschadigd doordat er iets achter mn bed viel en ik t uit reflex probeerde te pakken en schuurde dus langs de muur (met stucwerk) echt heftige krassen. Aan de andere kant brak pas de band af toen ik op de fiets zat, en geen barsten. Zand is 7 op mohs scale en glas 5,5/6. Saffier is 9. Is het ook echt zoā€™n verschil in de realiteit?

https://watch2day.nl/deal/22749/seiko-5-sports-diver-automatics

Ze zijn er weer, tijdelijkā€¦

De 007 is er ook op rubberā€¦

En dan neem je van mij de originele, ongedragen, nog in de stickers jubilee over. Opgelost :+1:

2 likes

Ik heb geen ervaring met een hardlex op lange termijn, maar je kan saffier enkel krassen met diamant, dus een muur zou je saffier nooit mogen krassen.
Het zal wel sneller breken bij zware impact, dus het is ook opletten met zeer bol saffier als je regelmatig ergens tegen knalt :wink:

Vandaag in t zonnetje

4 likes

Alleen is de 009 ditmaal een tientje duurder :rage:

2 Weken geleden waren de versies met stalen band ook al een tientje duurder, maar bij het afrekenen bleken ze allemaal even duur te zijn.

Dat zullen wel de retour gestuurde modellen zijn.
Iedergeval daar ben ik dan altijd weer bang voor.

Zeg nooit nooit. Er zijn toch wel bouwmaterialen die componenten bevatten die je saffier kunnen beschadigen. Amaril bijvoorbeeld, dat is een fijn gesteente wat in ā€œkunststenenā€ en instrooimaterialen (vloeren) wordt gebruikt. Zit ook in je wetsteen en je schuurpapier.
In de praktijk krast saffier niet snel, maar heb echt wel een aantal saffiertjes met krassen gezien. Ik denk nog wel vaker ā€œgechipteā€ glazen (waar dus een stukje uit is gesprongen) maar dat kan ook van een botsing met materiaal wat zachter is komen. Veel vaker zie je natuurlijk krassen in AR coating.

edit: Mohrā€™s scale is ook wat achterhaald, zie alhier:

1 like

:wink:

4 likes

Dat is volgens mij alleen bij de outlet dagen :slight_smile:

1 like

Ik heb vanavond de Turle in het echt mogen aanschouwen.
Het was de blue CuraƧao versie :palm_tree:
Op zich een heel mooi horloge maar, de SKX is veel meer funky, veel meer tool imho.

Grtz

2 likes

Ja, die schaal vna Mohs is niet uit de duim gezogen. In de praktijk kan ook saffier dof worden als je het echt regelmatig mishandeld, maar dan moet je rare dingen doen.

Als ik zo eens lees wat er met je horloges gebeurd zou ik je bijna aanraden om een SKX007 met plat saffier van @robbie409 te kopen en 'm te vragen of hij er even een fatsoenlijke NATO bij kan leveren. :slight_smile:

Met die combo ga je geen krassen op het glas zien en valt ie ook niet als je een spring bar kwijt raakt.

Heel interessant, bedankt voor de info! :wink:

4 likes