Seiko SNK805 of andere?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Ik dacht meteen, u staat de snk619 sportiever en geweldig goed !

1 like

Of de zwarte. Ik bezit beide.

De SNK is goed betaalbaar en het 7s26 uurwerk heeft zichzelf bewezen als robuust en meer dan opgewassen tegen dagelijks gebruik zonder er voorzichtig mee te zijn. In het groen wel lekker boswachterachtig als je veel buiten bent, zelf heb ik een zwakje voor de SNK met SKX wijzerplaat (als je toch aan het modden gaat met het glas… :wink: )

Zelf ben ik echt gecharmeerd van m’n Alpinist (Seiko SARB017). Een echte outdoor met een sterk 6R15 uurwerk en standaard safier in een 38mm case. Wel overzettten op staal of canvas, de originele band is ronduit slecht.

1 like

Een Seiko 5 is een prima keus voor een dagelijks horloge. Misschien wel de beste keus in het prijssegment van de kleine modellen van onder de €100. Bij de duurdere vijfjes boven de €250 zijn er meer opties.
Als je dan ook nog “bij voorkeur military” wilt dan ben zit je goed met de SNK80* serie.

Ik zou zelf niet voor groen gaan, combineert misschien wat minder met kleding tenzij je voortdurend in de jager/visser/boswachterslook loopt :slight_smile:

De zwarte op leder:

[quote=“Hans_Gelders, post:2, topic:130046”]
u staat de snk619 sportiever
[/quote]
Die SNK619 is niets mis mee als je die mooier vindt, maar die is niet miltary zoals OP wil. En ook niet sportiever. :slight_smile: En je zit vast aan die matige (netjes gezegd) bracelet.

Kijk even op Watchsleuth voor bijna alle Seiko’s 5 voor evt. alternatieven:


Ik vind zelf de SNK80* veel meer in balans dan de grotere SNZG (die hier zeker wel fans heeft).
De SARB017 is natuurlijk een hoop meer horloge, maar ook 4 en half keer duurder. Als je beiden zou hebben zou je het 5je misschien wel vaker gebruiken om dagelijks door de natuur te banjeren. (niet dat je SARB dat níet kan hoor).

1 like

Leuke serie. Heb zelf de 803 & het is een van mijn favorieten. Band vind ik niet bijzonder, maar dat is snel opgelost :wink:

Ik vond de SNK80x’s zelf niet geweldig. Ik zou zelf wat heel anders kiezen. Als je voor een Seiko wil gaan het budget uppen en voor een SAR serie horloge gaan.

Goede keus, heb je nog jaren plezier van :+1:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.