Ja de Alpinist heeft veel betere specs en die koop je ook voor dat bedrag. Maar in vergelijking met deze was de blauwe Hodinkee Alpinist nog een koopje
Ja, dat is wel zo. Ik bekeek het puur cosmetisch want het ziet er qua looks wel erg goed uit.
Ja dat is een feit. Ik vind ze er tof uitzien. Maar de grootte en prijs houd me tegen, want die zijn uit proportie.
Endlinks
Kroon en kroonbeschermer verhouding
Grootte
Voor 150 euro meer heb je een SARX maar ook een 150x betere afwerking.
Ik vind met name die zwarte echt geweldig!️
Die andere doet mij ( op de achtergrond ) veel denken aan een Sinn 556i.
Vind dat hele horloge nu eindelijk eens niet meteen ‘des Seiko’s’. Apart apparaatje.
En ja. Ook ik probeer met ondermijnende argumenten hem uit mijn kop te bannen.
Zijn online al uitverkocht volgens mij…
Hmmm… ik vond ‘m toch niet zo.,
Dat is wel heel rap dan😂 maar met zo’n kleine oplage ook niet gek. En ja… de investering zal op zeer korte termijn een leuk zakcentje opleveren
of een prijs-tijgertje?
Kan ook😂
En vergeet niet dat je voor die 525 Ekkies een PRS-29 van Smiths hebt die op alle gebieden de vloer aanveegt met dat ding. En die beter van maat is. En gewoon minder gezien wordt.
Ziet er goed uit, maar jee … Die lugs zijn lang.
ik begrijp dat de vraagprijzen, óók van déze horloges, de afwerking overvragen, ikzelf zie dit ook zo, vandaar mijn ‘fanschap’ voor de Seiko 5’jes tot circa 2015. Bovendien worden er systematisch té goedkope uurwerken in verwerkt.
Destijds was de prijs-kwaliteit verhouding dik in orde; nu echter wordt door Seiko de prijs van de 5’jes, GS’jes en Sarb’jes ‘een ruime overvraging’ gedaan voor het geleverde product in die genoemde gevallen.
De EU-retailers en juweliers-als-branche-tantième hebben hierover bij Seiko Corp. reeds een brief laten uitgaan, dit ná Baselworld 2019
(en met ‘cc’ aan Seiko Nederland en de verdere Seiko-hoofdkantoren in overige EU-landen).
Bron : besloten branche-vergadering high-end retailers, juweliers-- en Seiko-horloge-huizen
Genève, maart 2019
It’s ok. Rechts maar met stalen band. Maar niet voor die prijs
De EU retailers verkochten voorheen toch geen SARBs en GSen? En de seiko juweliers hebben toch niet veel te klagen met de nieuwe verkoopstructuur die het juist de internet handelaren een stuk moeilijker maakt? De hogere retailprijs is niet het grootste probleem waardoor seiko’s tegenwoordig een stuk duurder zijn voor ons liefhebbers, dat zijn de lagere kortingen van de horloges online.
Dat ware correct, ware 't niet zo, dat de grijze markt met al zijn facetten, de genoemde gesprekspartners niet al decennia lang - tevens de high-end markt - tegenwerkt. Dit de facto, niet juridisch-technisch gezien.
Niet in de laatste plaats door deze snelle tijden van internet en dito horloge-shops, die goede kwaliteit Seiko-producten leveren, zelfs met high-end horloges van Seiko.
De grijze handel ondermijnt nu de omzet- en winstcijfers van de markt, waarop Seiko niet zo snel meer kan inspelen met de tot nog toe traditioneel-reguliere netwerken van retailers en juweliers-huizen.
Kortom, de vraag naar de relatief prima prijs-kwaliteit-verhouding-producten van Seiko in de grijze markt, verzwakt de vraagpositie van Seiko in de reguliere markt met al haar overheadkosten; daardoor dreigt Seiko deels aan haar eigen fouten - voornamelijk in de ‘prijspolitieke’ maatregelen - in de traditioneel-reguliere markt ten onder te gaan, ten gunste van de voor Seiko bedreigend aanwezig zijnde grijze handel in originele Seiko-horloges.
Wat bedoel je hier mee te zeggen?
Precies dát, wat er staat. Ik geef toe, ook voor mijzelf is het 3 x lezen, maar dan zinkt het in, @koekoek.
N.B. : dit is de eenvoudigste en duidelijkste manier van samenvatten uit zo’n dik verslag van 500 pagina’s (vanuit 't Frans, want opgetekend te Genève)
P.s. : sorry koekoek, dit is 't duidelijkste dat ik jou en allen hier bieden kan
Ik lees dat de juweliers klagen over de grijze markt die ze ondermijnd. Maar ik lees niks over wat je eerder zei dat ze de prijzen tegenwoordig te hoog vinden.
Valt in het metaal best wel mee.