Seiko, To Be or not to Be

Herken het wel, maar kan me er niet druk om maken.

2 likes

99,999% van de mensen die ik tegen kom hebben niets met horloges, welk merk dan ook.

8 likes

Maar heeft echt niet sec daardoor een betere accuratesse. Seiko’s zijn wel vaker niet zo goed afgeregeld af fabriek

Seiko, en nog een aantal japanse merken, maken alles zelf. Dit in tegenstelling tot een heleboel zwitserse merken die dit wel roepen maar niet waarmaken. Het design van japanse merken vind ik niet altijd top. Wat er de laatste tijd aan japanse horloges op de markt komt verdient zeker te worden gedragen met een opgestroopte mouw. Degenen die dit niet kunnen waarderen zouden zich wellicht eens kunnen verdiepen in de anders dan zwitserse horloge industrie.
N.b. Ik heb zwitserse, japanse en duitse horloges.

6 likes

De hele horloge industrie is ontstaan door horlogemakers die ingekochte onderdelen samenstelde tot complete horloges, wat is daar mis mee ?
Ik heb Zwitserse Duitse en Japanse horloges en draag ze allemaal met veel plezier.

2 likes

Ik zeg tegen dat soort mensen altijd, “maar hij is niet echt hoor!” Staan ze je heel verbaasd aan te kijken. Probeer maar eens. :sunglasses:

Dat rare PADI ‘Turtle’ ding van mij loopt nu gewoon +2 sec/dag, vind ik erg netjes voor een horloge in deze prijsklasse (LP 460 euro). Volgens Seiko zelf had 't ook +45 of -35 kunnen zijn. :wink:

Ik lonk trouwens momenteel een beetje richting een SPB077J. Mooi ding! Grote vraag is, zal ik de PADI Turtle er voor wegdoen? Die draagt ook wel héél fijn hoor. Keuzes, keuzes. Had de Sinn van de week ook al bijna ingeruild voor iets anders leuks haha.

Dat dus!

Mijn Seiko 6138 Panda kan zich met alles meten.

1 like

Eens. Ikzelf heb vooral wat goedkopere Seiko’s, twee gemodificeerde SKX’en, een nieuwe seiko 5 sports (die groene) en een snkl43. Stuk voor stuk erg mooi. En zeker het mod aspect maakt mensen soms geinteresseerd. Maar hoe vaak wordt ik echt aangesproken op een horloge wat ik draag? Echt zeer zelden. Al heb ik ook over de Seiko’s wel leuke gesprekken gehad. Ik zou het jammer vinden als ik een bijv. een Grand Seiko zou hebben en mensen zouden afknappen puur vanwege de merknaam.

:joy: Mijn tip: draag nooit overhemden met korte mouwen. En skip ook overhemden met een borstzakje!

3 likes

Ik vind Seiko meer dan prima. Ik geniet bijna elke dag van de mijne

Auch!!!

Direct op de hiel :face_with_hand_over_mouth:

Sorry… Mouwlengte is seizoensgebonden en daarnaast het liefst 2 borstzakken. Met knoopjes of klepjes :man_in_tuxedo:

4 likes

Ik had het laatst met een etentje bij vrienden waarop eerst , mooi horloge… oohw een Seiko. Dat kwam er wel een beetje meewarig uit.
Ik ben er niet op in gegaan.

1 like

En dat zijn vrienden…:thinking:

Niet druk om maken en gewoon dragen wat je mooi vind. Heb meerdere horloges die ik draag omdat ze apart van vorm of zeer dun zijn vind ik mooi tegen de trend van hele grote horloges in, en wat de rest van de wereld ervan vind is hun probleem.

1 like

Nee, moet je ook niet doen.

Want bij een Rolmops vragen ze; is het een echte?

Het maakt niet uit dus.
Zorg liever dat je veilig thuis komt :grin::+1:

Want O gut O gut O gut er is zoveel gespuis op straat tegensweurdig :metal::crazy_face:

Dat noemt men merkbeleving. Ditzelfde geld als men nog nooit van een merk gehoord heeft. Dan kan het onmogelijk goed zijn.
Kan overigens ook zomaar omslaan door een andere strategie van een merk. Lekker laten gaan dus.
Overigens: Potdikke wat een mooie wijzerplaat zeg!

2 likes

Amen brother :notes:

1 like

Seiko : het is zo’n beetje als je nieuwe Opel Astra of Dacia Duster showen aan je buurman, die dan beleefd blijft en “mooi man!” zegt, en ondertussen amper een geeuw kan onderdrukken en zijn gras verder maait…

4 likes

Heb jij dat meegemaakt?
Zelf heb ik twee Seiko 5 jes van Rob en die lopen zo ongeveer binnen de COSC waarden! Ook bij drie andere Seiko’s die wat duurder waren, ben ik zeer, zeer tevreden waar het gaat om de nauwkeurigheid.

1 like

Vergeet de VW Golf eigenaren niet!

Ik vind dat Seiko te pas en on te pas op het forum door je strot wordt gedrukt. Niet persoonlijk hoor, het is natuurlijk goed bedoeld.

Maar als iemand op het forum vraagt, ik zoek een Rolex of een mooie Tudor, mag ik jullie advies, dan rollen er 5 van de 10 keer ook Seiko horloges door je beeld.

Maar ik begin vooral de Seiko duikhorloge’s te waarderen.

1 like