Service Breitling SuperOcean 42

Aantal weken geleden een Breitling SuperOcean gekocht via Marktplaats. Horloge bleek toch niet zo goed te lopen als verteld. Had hem hierover nog bericht, maar zoals al verwacht geen reactie. Horloge liep per dag ruim 20 seconden achter! Horloge naar House of Pertijs in Breda gebracht. Zij zijn als een van de weinige in Nederland een gecertificeerd Breitling repair center. Horloge weggebracht en na 2 weken was het horloge al klaar!! Certificaat gekregen en horloge loopt als een zonnetje. Communicatie vanuit House of Pertijs is echt perfect. Een aanrader…

3 likes

Ik heb dezelfde ervaring met ze, ook met een Breitling. Binnenkort de Seamaster maar 'ns binnenbrengen bij ze…

2 likes

…zucht… waarom investeren mensen niet in een service beurt zodat het horloge wél goed loopt en verwerken ze dit niet in de prijs? Kun je meteen het certificaat tonen waaruit blijkt dat het horloge helemaal gecheckt is en perfect loopt. Het doet je imago geen afbreuk en je maakt er iemand anders blij mee. Dat zou je zelf toch ook willen als je er eentje koopt? De held reageert ook niet eens meer nadat het horloge verkocht is. Name and shame zou ik zeggen.

Ik ben blij voor je dat je Super Ocean weer lekker doortikt. Bedankt voor de tip van House of Pertijs, Breda is vlakbij :wink: Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

2 likes

Hebben zij het horloge zelf een service beurt gegeven of naar Breitling gestuurd? En hoeveel heb je betaald als ik vragen mag? Ik zal zelf ooit een keer moeten met mijn superocean, ik hoop nog lang niet maar ooit zal het moeten haha.

De prijzen van Breitlng staan gewoon online…

Ik vind hun tarieven nog te doen, als ik vergelijk met bvb. omega. Vraag me alleen af of ze een annual calendar als perpetal calendar beschouwen voor de prijs van een service of niet :slight_smile:

Prijzen verschillen niet veel met die van Omega, paar tientjes misschien.

Werkelijk?

Je moet wel de full service prijzen vergelijken :wink: anders krijg je alleen een nieuwe pakkingset en waterdichttest voor een flink bedrag.

omdat de meeste kopers de meerprijs van de service die je liet uitvoeren niet willen betalen.

Hallo Davy,

House of Pertijs is een gecertificeerd service center en doen dus alles in eigen huis. Mijn beurt was €160,- Je kunt dit ook terugvinden op hun website. Doordat ze alles in eigen huis doen en niet hoeven op te sturen is het daardoor ook al goedkoper. De verzendkosten (en tijd) heb je niet. Echt een aanrader…

Nu je het zegt, dat staat daar inderdaad zo… Toch betaal ik bij Breitling altijd (nu ja, ik heb 2 keer ervaring) die 160 voor een beurt inclusief smeren,

Gewoon een timegrapher meenemen als je 2e hands koopt. Scheelt een hoop gedoe.

1 like

Wat ik opmerkelijk vind, met een beurt van 160 euro doen ze niets aan het uurwerk zelf. Hoe kan dat de oplossing zijn van het achterlopen van het uurwerk? Bij een maintenance beurt van bijna 400 euro wordt het uurwerk wel gereinigd, geolied etc…