Show hier je GDR/DDR horloge!

Een ruhla “de luxe” :sweat_smile:, ooit op een rommelmarkt gekocht . Is een ex, maar heb hem aan een (vrouwelijke) collega geschonken en zie hem nog zeer regelmatig voorbij komen op het werk!

5 likes

Komt me bekend voor.

2 likes

Hoewel ik niets heb met dameshorloges gaat deze niet meer weg. Hij was namelijk van mijn overleden peettante. Zij was de verstandelijk gehandicapte zus van mijn moeder.
Ik heb het horloge helemaal opgeknapt. Karex was één van de vele merken van Ruhla

5 likes

Ik heb er ook zo een, het is de Bifora Skindiver 100m, dat staat ook op het schroefdeksel, ze zijn moeilijk te vinden.
Het uurwerk is kaliber 115.

Skindiver klopt, maar dat is ook weer een algemene benaming, geen type :smile:
Hier beide zij aan zij.

6 likes

Heel mooi ! :+1:
Die automatic kende ik nog niet.

Mooi blauw is niet lelijk.

6 likes

Deze is idd mooi zeg!

1 like

Ik kan enkel zeggen dat ik vanaf nu mijn ogen openhou naar dit type…

Vroeger stond er UMF Ruhla op. Later alleen nog Ruhla.

2 likes

Op Ranfft staat een dergelijke chrono. Het mechaniek is een penanker UMF 24-35. Ik zou €50 aanhouden.

1 like

Op ebay staan er ook verschillende. En ik kan je zeggen dat je ze voor 50 euro al lang niet meer hebt. En voor het dubbele waarschijnlijk ook niet.

Anker en Meister-Anker. Ook met Ruhla uurwerk.

2 likes

Daarvoor stond er Thiel op naar Metallwarenfabrik Gebrüder Thiel in Ruhla die begon met het fabriceren van zakhorloges en later de Ruhla polshorloges.

2 likes

Wow die paarse Anker is toch wel erg hip voor die tijd.
Of is het een verkleurde plaat?
Grt.

1 like

De overall conditie van die Anker is wel vrij goed dus ik denk dat de wijzerplaat altijd deze kleur heeft gehad. Die Oost Duitsers hadden wel meer rare kleuren. Ooit eens goed naar de kleuren van hun Trabantjes gekeken ?
Je krijgt jeuk op onbereikbare plaatsen als je sommige kleuren ziet.

1 like

Nog wat DDR materiaal.

3 likes

Deze had ik laatst ter reparatie bij mij. Ook met Ruhla uurwerk en eigenlijk best een leuk horloge

4 likes