Show hier je horloges met LCD en LED display

Ontelbare topics op dit forum maar zover ik kan zien nergens iets specifiek over LCD horloges! Dus met dit nieuwe jaar gooi ik deze toch zeer unieke categorie tijdwijzers even in het diepe, in de hoop dat er nog veel bestaande & nieuwe liefhebbers in zullen haken. Om de ‘achterstand’ een beetje in te halen zet ik hierbij twee Cristalonic horloges in de spots, de allereerste op Solar gebaseerde horloges.

Deze horloges werden in 1975 te Basel geïntroduceerd en door de Duitse ontwerpers omschreven als Äntipollution (anti vervuilend) wat ook op de achterzijde te lezen staat. De stalen uitvoering met zijn opvallend ‘massieve’ stalen band kocht ik ooit nieuw in een kleine horlogewinkel in Den Haag, de vierkante zwarte met zijn brede geribbelde kunststof band veel later eens op een beurs.

15 likes

11 likes

:wink:

8 likes

Erg leuk, die solar paneeltjes. Je had ze voorheen als aanvulling op de batterij (deze denk ik) en later versies waarbij de batterij zelf werd opgeladen door het paneel. Tegenwoordig kan je beter de eerste uitvoering hebben omdat de oplaadbare celletjes met de juiste waarden niet meer te vinden zijn (ik heb er nog een hele serie NOS -maxxell- maar die blijken bijna altijd hun kracht te hebben verloren. Ik begin daar niet inmiddels niet meer aan en isoleer het solarpaneel :slight_smile: )

Hier nog een leuke, led welliswaar. Van Tissot, interessante futuristische serie

Ik heb overigens een paar mooie lcd’s te koop staan in het verkoopgedeelte, daar maak ik dan bij deze nog even reclame voor :slight_smile:

10 likes

Tuurlijk - Hoe meer zielen hoe meer tijd :wink:

2 likes

Als groot Seiko fan is dit toch mn favoriete LCD horloge, geen Seiko. Casio world timer uit eind jaren 80 (weet niet precies te dateren).

8 likes

11 likes

Kijk daar komen al meteen hele gekke modellen voorbij! En die Wrist remote controller van Casio vind ik echt te gek - heb je de functie wel eens gebruikt? Bij mij werkte het niet…

2 likes

8 likes

Maar dan had ik toch eerder een Seiko worldtimer bij je verwacht koekoek - zoiets?

9 likes

Mooi - Ik dacht al waar blijven al die coole Seiko LCD watches!

2 likes

Ik vind de oude LCD chronographs ook leuk. Ik heb ook twee Seiko LCD’s maar die hebben beiden wat TLC nodig helaas :pensive: Ik zit een beetje te twijfelen wat ik er mee zal doen.

7 likes

Rustig laten liggen - doe ik al jaren… Komt eens een lange periode van storm & regen en niets te doen - dan ben je blij dat je nog wat op te knappen hebt:wink:

2 likes

Eentje gekocht in 1986, doet nog steeds dienst :slight_smile:

11 likes

Top! Is één van de weinige LCD’s bij mijn weten met zo’n fraaie opstelling van ‘hulpwijzerplaatjes’ , een beetje zoals we die van analoge chronografen kennen. Vette like voor deze display!

3 likes

3 batterijtjes , 2rubber en 3 lederen bandjes erop gehad in 30jaar :-).

3 likes

Het werkt soms wel en soms niet inderdaad. Op een oude tv van me van zo’n 15 jaar oud werkt het perfect, op mijn huidige plasma-tv werkt alleen het volume. Ik had >30 jaar geleden ook een ouder model en die deed het prima met de tv die we destijds hadden.
Ik neem aan dat je het horloge juist hebt ingesteld?

2 likes

10 likes

…Seiko H601

…Seiko H239

…Pulsar W650

…Pulsar V041

…Pulsar Y961

Onverslijtbaar!

11 likes

Okee. Ik ga niet alles tegelijk laten zien maar zal het in beetjes doen :slight_smile:
In ieder geval mijn oudste werkende exemplaar uit het begin van de jaren '70. (1972 of zo)
De Sandoz DSM lcd met originele band, vind die maar eens. (betaalbaar) Zolangzamerhand worden er voor kapotte exemplaren al idiote bedragen gevraagd.


Je moet wel precies goed kijken…



Dit is het éérste lcd model van Oriënt. Inderdaad het éérste model, hiervoor hadden ze nog niks.
Helaas met een dikke kras op het glas. (géén plastic)


Keramisch circuit met sharp chip.

17 likes