Show hier je horloges met LCD en LED display

2 likes

klassiekert

1 like

Grappig dat het topic leidt tot jeugdsentiment en de oude doos triggert. Zoonlief draagt hem niet meer. Dus deze is in mijn la beland, bedacht ik me net. Niet helemaal vintage, maar tochā€¦

6 likes

Deze ligt momenteel bij de horlogemaker, dus daarom even een oude foto van mijn Speedmaster lcd.

15 likes

Alleen de vintage-look

13 likes

Een paar van de mooiere die ik in het bezit heb gehad:

14 likes

Erg fijn klokje voor die ā‚¬ 60,- nog steeds een van mijn meest gedragen horloges
m.i. de Fiat Panda 4x4 onder de horloges

2 likes

Inderdaad. Zou hem zelf wel willen dragen, maar helaas. Te klein voor mijn polsen en zoonlief heeft inmiddels het formaat polsen van pa geƫrfd dus dat gaat hem ook niet meer worden ;-). Nu ik hem weer her-ontdekt heb na een jaartje stofhappen ga ik eens kijken of er met leer of rubber nog iets te doen valt. Wellicht is er een nieuwe toekomst in te blazen :slight_smile:.

3 likes

Ik heb 3 van die dingen in diverse kleuren, vooral vanwege de solar functie
maar ook vanwege de langdurige lume :yum:
en je kunt ze met enige handigheid eenvoudig op een 18mm natoband zetten
en uiteraard ook op 18mm leer, ( die natoband moet je dan wel eerst onder je horloge slaan en daarna de pushpins erop zetten want er is geen ruimte om dat nylon er tussendoor te schuiven.
anders kan het natuurlijk ook op een dikke klittenband, dat staat ook wel sportief.

2 likes

Nah, ik zegā€¦ ik had nog leer liggen. 'k weet het zonde om te verknippen, maar hij is ook gelijk weer in trek bij zoonlief. Weer een goeie daad verricht vandaag, daā€™s ook wat waard :smiley: :

5 likes

b.t.w. je ( of je zoon ) weet van de functie om in de WT modus
die knoppen links en rechts boven tegelijk in te drukken ?

3 likes

Ooit op een rommelmarkt in Italiƫ gekocht.

8 likes

Nog niet helemaal. Ik heb weer even de handleiding gedownload. Heeft ruim een jaar onder in een la liggen stofhappen. Valt me mee hoe snel hij (sinds vanochtend) zich weer heeft opgeladen. Goeie zonnecellen :slight_smile:

Wat doet die functie?

1 like

Daarmee kun je de wijzers gelijk overzetten in een andere tijdzone,
stel je reist met het vliegtuig tussen Amsterdam en Singapore dan stel je de 2e tijd in op Singapore je land op het vliegveld, drukt op die 2 knoppen en de wijzers draaien gelijk naar de juiste tijd, zodra je weer terug bent of je wilt tussentijds even kijken hoelaat het ā€œthuisā€ is druk je weer in de WT modus op die 2 knoppen
en hij gaat automatisch weer met de wijzers naar de andere wereldtijd ( dan hoef je dus niet op dat kleine LCD schermpje te zoeken )

3 likes

Ha, ja, ik weet hem weer. Bedankt voor het opfrissen!

2 likes

Russische Elektronika 5:

:sunglasses:

8 likes

Leuk! Is eigenlijk een Oriƫnt.

1 like

Ah dan doe ik ook mee met dit oude Omega lijkje

10 likes

Tja veel jongeren willen juist weer helemaal digitaal LCD - is ook al aardig retro natuurlijk :wink:

2 likes

aaai die eerste en vooral die derde (Seiko Scuba) zou ik stiekem nog wel eens willen tegenkomen in een ongecontroleerde bui :wink:

1 like