Show hier je horloges met LCD en LED display

Net nog eens wat behoorlijk bijzondere functies i.c.m. met LCD horloges gevonden. De een heeft een aanstekertje ingebouwd, en de andere doet eens gek met een polslantaarntje

3 likes

Zou daar geen glas meer voor te vinden zijn?
Cousins UK?

2 likes

Bedankt Marc, een glaasje vervangen lukt ook vast wel - maar toen jaren geleden mijn kleine verzameling een ietsje onoverzichtelijk begon te worden werd de drang naar opknappen steeds minder. Da’s iets voor later dacht ik toen … Maar later komt er wel aan vrees ik :innocent:

2 likes

Mijn Omega Seamaster Albatros Montreal Chrono-Quartz mag niet hier ontbreken, als eerste ana-digi ever. Twee uurwerken gesynchroniseerd werkend op één kristal, handgesoldeerd manufactuur met 15 robijntjes in het analoge deel. Dit 1611 kaliber is in geen ander horloge gebruikt.

Bijnamen: “the beast of Biel”, the scoreboard, James May’s watch.

Hij ligt nog bij de horlogemakker (pun intended) dus onderstaande fotos van het web:

http://watchguy.co.uk/the-beast-of-biel-the-omega-chrono-quartz-196-0052-calibre-1611/

10 likes

Een beest van een Omega. The name is Biel - James Biel?! :smile:

1 like

Neh, James zelf is een heel lieve jongen

3 likes

En mocht je er zo een (Seiko VFA 0614) nog in een lade hebben liggen…die worden nu voor 20k aangeboden > klik

Toe maar!

5 likes

Ik ga meteen bieden - bedankt voor de tip :joy::confounded:

Kom op - niet al te serieus met al die dure LCD polscomputertjes, 't is maar een spelletje toch??? :innocent:

6 likes

Cool! Zit daar ook een 1620 in?

6 likes

En deze, nieuw glaasje besteld. Was vrijdag binnen, vandaag in elkaar geprutst. Alles werkt, alleen de pushers gaan wat stroef, zitten (nog) strak in de gaatjes van de-bezel-van-het-nieuwe-glaasje.

12 likes

Kunnen ook de oude harde pakkingen zijn, wat je ook ziet bij de 613x chronografen.

In de bezel? Bedoel je?

Zelfs de eerste eigenaar is nog bekend.

2 likes

Van de knopjes.
En dat er nog papieren bij zitten is supergaaf!

1 like

Da’s zeldzaam zo compleet - bij mijn latere LCD’s heb ik nog wel eens een doosje maar in de zeventiger jaren is het imho uniek!

1 like

Geen idee Flowert - ik ben al blij als ik ergens een batterijtje in krijg en het werkt :sweat_smile:

Wat een prachtige combinatie Leen, met doos en papieren. Zo’n nieuw glaasje doet wonderen. Mooie Seiko!

1 like

Ik blijf dat Seiko Quartz logo een van de mooiste logo’s vinden…
Mooi man met alles erop en eraan!

1 like