Show hier je horloges met LCD en LED display

Incoming…
S820 Ski-Thermo '95

6 likes

Ook weer een intrigerend model - begrijp ik goed dat deze ook een speciaal luminescerend paneeltje bezit?

Klopt, van die groene achtergrond verlichting.

1 like

Ahhhh thx die ken ik alleen van de Casio’s en Timex modelletjes

:wink:

1 like

Ik heb maar 3 LCD horloges. Deze Russische Elektronika is er daar 1 van

5 likes

Natuurlijk deed Favre-Leuba ook al snel mee met de LCD hype in de seventies. Heel erg benieuwd wat @MartijnV of een andere digikenner over deze weet te vertellen

4 likes

In ieder geval dat er een ESA 942.711 in zit. Drie keer linksonder drukken zet de chrono aan. Drie keer rechtsboven schakelen tussen de datum zien of de lopende seconden. Als ie op de chrono stand staat rechtsonder en linksboven tegelijk indrukken om de chrono op nul te zetten.


http://www.newdwf.com/viewtopic.php?f=58&t=6369

3 likes

En, om eventuele kopbrekens te voorkomen; in setting modus van de minuten = 1x kort drukken seconden op 0, ingedrukt houden en de minuten lopen op naar de juiste minuut :slight_smile:

1 like

Nog wat leuke data:
https://doensen.home.xs4all.nl/q6.html

1 like

:smile:
Het viel me op dat die van jou dezezelfde knopjes en schermindeling heeft, vandaar…

1 like

Zwitsers allemansvriendjes uurwerkje dus?! Misschien past deze dan ook wel in dit rijtje - heeft in elk geval hetzelfde gerasterde LCD display

2 likes

Esa 9315 als het geen chrono is.

1 like

Thx - deze werkt niet maar denk dat je (weer :wink: ) gelijk hebt dat het geen chrono is, anders was het vast wel vermeld…

Een imposante LED kast van Tissot met geïntegreerde band - volgens mij ook al eerder in dit nieuwe topic voorbij zien komen. Deze geeft helaas geen tijd aan…

1 like

De band lijkt Citizen (evt Casio), zuinig op zijn :+1:

1 like

Zo gekocht dacht ik, straks eens even kijken. In elk geval dank voor de tip Ernst - als dat klopt dan ligt bij mij vast nog wel een oldie Citizen die er mee opgeknapt kan worden :sunglasses:

Wereldtimers zijn altijd leuk, maar deze is nu eens niet van Seiko

1 like

Heb deze lcd van omega.
Binnenwerk mag als verloren beschouwd worden en de ruit is gebarsten.
Glaasje is lastig te krijgen meen ik.
Dus eigenlijk zou ik hem weg moeten gooien…… tòch???

2 likes

Als je met weg gooien bedoelt in de brievenbus gooien in een envelope met mijn adres er op, dan wel inderdaad! :stuck_out_tongue_winking_eye: Je zou eigenlijk eens moeten kijken of je hem weer tot leven kan wekken, leuk klokje namelijk!

1 like