Show hier je horloges met LCD en LED display

Zusje/broertje, in ieder geval duidelijk familie

7 likes

Ik heb vals gespeeld want heb er later op Ebay een nos kast voor gekocht na een tip van HF-lid.
De kast van het oorspronkelijke horloge had een pootje gebroken op de plek waar de springbar zat. Ik dacht dat ga ik zelf wel repereren met kunsthars o.i.d. maar dat bleek een brug te ver en het zou altijd een kwetsbare plek blijven. Dus vandaar dattienu zo nieuw lijkt.

Hij draagt behoorlijk fors op mijn damespols, hoewel ik echt wel van de herenhorloges ben.

Verder merk ik dat ik door al het geflipper van cijfers en de rode en blauwe lampjes niet goed aan de knoppen durf te zitten, bang dat ik iets veroorzaak wat ik niet begrijp of ongedaan kan maken.
Toen het uurwerk nog in de oude kast zat had ik per abuis op een alarm gedrukt wat wekenlang enkele malen per dat lag te piepen en ik kon het niet stopzetten. Zeer ergerlijk. :cry: Dus ik kom er niet meer aan, durf hem nauwelijks te dragen :sweat_smile:

1 like

Nou Edgar, voorlopig doe ik hem nog niet weg.
Van de zomer nog eens een paar maal proberen.
Misschien vooral een kwestie van wennen aan zo’n groot ding.

Het overzetten heb ik niet eens zelf durven doen, ben er mee naar m’n horlogemaker gestapt.
Als-ie er niet goed uitziet op deze foto van vorig jaar ligt dat aan de foto, hij is redelijk smetteloos, er hoeft niets aan opgeknapt. t’Is meer dat ik een soort techniek-angst heb dan dat er iets mis is met deze Casio.

Hey Marjolein, ik zie dat je die kast uiteindelijk hebt gekocht :ok_hand:
Deze is heel erg mooi zo, echt top
Draagt een Lithium batterij, dus de kans dat je met alcohol moet gaan knoeien lijkt me erg klein. Ik denk trouwens dat je het gewoon over de functies van het horloge had, toch?
Hieronder een link naar de handleiding, kan je er een beetje vertrouwd mee raken. Het is een .pdf die zich opend in je browser, maar je kan hem ook downloaden.

http://www.digitalwatchlibrary.com/images/casio_manuals/906.pdf

Persoonlijk ben ik altijd fan van de timer, die gebruik ik vaak in de keuken. Succes!

1 like

Had jij niet eerder deze week een belofte gedaan, Edgar?
Ik zal je er even aan herinneren:

My bad blijkbaar, Edgar
Zand erover dan maar

ashenafi

4 likes

Fantastisch gevorderd, zo kun je ook vintage radio’s enz weer refreshen. Interessant! Dacht in elk geval dat er in de grafische omgeving wel eens gebruik van dun alu werd gemaakt - misschien van Beek (zit in Rotterdam en Amsterdam)? Ik ken wel heel dunne koperfolies, gezien bij Metaalwinkel Rotterdam. Succes edgar, lekker bezig zo.

1 like

Leuk projectje.
De oorspronkelijk plaatjes hebben een coating over het blanke alu waardoor ze netjes blijven op de blanke delen, ik zou daarom niet voor kaal alu gaan. Als je toegang hebt tot een laserapparaat dan zou ik voor dun plaatstaal RVS gaan en deze even over eenkorrel 1500 halen om de matte look te hebben, de verdiepingen graveren en opvullen met zwarte verf.
Waar laser je dit?

1 like

Als jouw kwaliteit aflakken krasbestendiger blijkt dan de coating die je hier zo vrolijk afkraakt dan is er nog een aardige berg te laseren en te lakken straks :sunglasses:

Ik ben benieuwd hoe dit werkt. Ik heb er ook zoeen. Omdat ik er een SR1130W knoopcel in heb gedaan, heb ik de contacten van de zonnecel afgeplakt.

Groeten,

Coos

1 like

Ik bedoelde, dat ik ook zo’n horloge heb en dat ik benieuwd ben hoe lang jouw batterijtje werkt.

Groeten,

Coos

Als die van jou het nog doet wanneer mijn batterijtje over twee jaar is uitgeput, dan zal ik het ook overwegen.

Deze ligt nu al een paar maanden zonder batterij. Ik moet eigenlijk weer eens de moeite nemen de juiste batterij te bestellen want het is toch wel een leuk ding :relaxed:

1 like

Plastic weggepoetst?

Ik heb toch liever het 80s vintage origineel dan een nieuwe :wink:

Je bent weer lekker op weg Edgar …

tijd voor een Edgar topic ? :smiling_imp:

Ik bedoelde eigenlijk meer:
Nu is dit het originele model.
Maar stel nou dat dat plastic inderdaad was weggepoetst, is het dan nodig om weer zo’n niets toevoegende, wijsneuzerige en kinderlijke opmerking te plaatsen ?

1 like

Je vervolgopleiding komt er snel aan hoop ik - dit eenrichtingsverkeer is op zijn zachtst gezegd wat eentonig zeker als anderen het topic gaan mijden Edgar. Sorry de smiley’s zijn op

2 likes

Iets leuks denk ik…

1 like