Show hier je horloges met LCD en LED display

Blijft een topper!!!

7 likes

Als groot liefhebber van de oude Casio’s, deze ook nog eventjes hier

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/d/1/b/d1bb4bb6b8e9531087a9ca56858530dc897e330f.jpg

:+1:

6 likes

Deze twee heb ik in de collectie. Beiden nu zonder batterij in de horlogedoos. Toch maar eens nieuwe batterijtjes bestellen, heb ze al te lang niet meer gedragen…

12 likes

wow zonde - mag ik natuurlijk ook weer niet echt zeggen, maar vooral die bovenste is absoluut een eyecatcher. Originele band staal?

1 like

Helaas niet, op een blauw lederen bandje. En inderdaad zonde, heb je gelijk in, zal deze week eens batterijen bestellen en ze gewoon weer eens dragen!!

1 like

Aha, jij hebt die dus gesnaaid :wink: @Tonosama

2 likes

3 likes

kijk dat zijn leuke verassingen!

1 like

Deed het nog niet zo lang geleden nog prima. Display is helaas overleden, afdichting zal ergens zijn gaan lekken.

Gelukkig heb ik nog een heel gaaf filmpje maar het blijft jammer. Kans is bijzonder klein dat ik zo’n display nog eens vind.

6 likes

Nee joh, heb je hem laten vallen? Of spontaan?

Spontaan, lek ergens. Het lot van de meeste van die displays, maar die van Optel gaan érg lang mee. (Die van mij sinds 1973 dus.) Probeer maar eens een Microma DSM te vinden die niet stuk is, die gingen er al veel eerder aan.

1 like

Ff een paar van mijn digitale Seiko’s tonen dan maar :sunglasses:

6 likes

Eeuwig zonde! Dit vind ik het jammere van LCD horloges :cry:

Ja helaas. Ooit een iets nieuwer type lcd scherm gekocht van de zoon van één van de uitvinders, Dhr Zanoni. Helaas waren de nieuwe oude DSM schermpjes die hij had toen al uitverkocht. Hij verkocht ze voor 40 dollar per stuk destijds, paar jaar geleden.

Wordt een uitdaging. Ik heb kapotte exemplaren al voor kapitalen weg zien gaan.
Nou ja, wie weet ooit :slight_smile:

Ik zal Mw Ravensbergen es een mailtje sturen. Zou wel uniek zijn want die panelen zijn maar kort gemaakt, in de prehistorie van de lcd horloges.

1 like

Nee, deze man.

Deze, die nog steeds in het blauwe staat

2 likes

Check! Heb ik gedaan.
Maar vind het toch mooier staan zonder.
Thanx.

Wow…mijn ervaring is dat zo ongeveer 99 op de 100 LED horloges levenloos zijn. Deze post geeft toch weer wat hoop :relieved: