Show hier je horloges met LCD en LED display

Erg strak.

Esa 9315 is erg robuust, anders heb ik nog weleens werkends voor je :slight_smile:

1 like

Thanks Martijn :+1:
Toch een kleine kanttekening van mijn zijde. Ik kocht ooit een serie NOS 9315 horloges (allemaal zelfde model) met varierende schade (lekkage) die toch allerlei kuren bleken te hebben (dit riep de vraag op: NOS en met kuren in de 70’s, en daarna weggelegt incl batterij?); een aantal hadden defecte IC’s (kuren als geen AM/PM willen accepteren maar volledig funtioneel, etc) maar ook vaak defecte solderingen (bijna onzichtbaar) op één of meerdere pootjes van een chip resulterend in een scala aan zeer vage gedragingen (wel werkend up, niet upside down etc)
Als de uurwerkjes goed zijn , dan zijn ze robuust en top :+1:
Maar foutoplossing is vrij lastig op deze solid state printpaten.

1 like

Klopt. NOS en met batterij weg gelegd is het meestal. Ze waren in perfect werkende staat tot de batterijen begonnen te lekken. De dood van veel erg mooie jaren 70 quartzen.

1 like

Dit rekent veel handiger :smile:

6 likes

Casio’s TC-600 touch uit 1983 (!) rekent ook uitstekend, dat touch-screentje werkt perfect!

7 likes

Daar had ik dus zelf wat twijfels over :wink:
Maar… dat zullen we nooit zeker weten. ESA is dikke prima over het algemeen.

Hi, weet je een typenummer van deze Indus? Dank!

Kom zelf niet verder dan Indus Quartz tot nu - misschien iemand anders?

Juist er terug een battrijtje in gezet. En werkt terug perfect :-). Nu nog een correct bandje voor scoren en koesteren ;-).

5 likes

heel erg vette klokjes zijn dit! Er zijn nog wel genoeg Casio bandjes op ebay te vinden.

zou het liefst de origineel vinden met de correcte opdruk erop. Zoals deze :

3 likes

voorlopig krijg ik nog geen ‘testbeeld’ vrees ik …

Morgen nog een paar suunto’s erop zetten. Nu niet ideaal voor een deftige foto :frowning:

1 like

suuntof!

Standaard:

:wink:

1 like

LCD maar dan Zwitsers en volgens velen zeker niet beter😬 Maar toch.

10 likes

Ik vind hem prachtig Leen - wil hem zo ruilen :wink:

6 likes

Een heel mooi model Leen, en in topstaat, gefeliciteerd!

1 like

[URL=http://s1303.photobucket.com/user/Gerardo_Ruiten/media/IMG_6476_zps1e108014.jpg.html][/URL]

8 likes