Show hier je horloges met LCD en LED display

Dikke like!

1 like

Dat zou een leuke voor Wing zijn @marnixmoed

1 like

Weer een nieuw familielid

7 likes

Mooi aan het opbouwen Leen, deze hoort er ook echt bij!!

Een typisch gevalletje crosspost:

Een van mijn jongste ā€˜vintageā€™ horloges - er was op een dag niets bijzonders op de beroemde Brusselse rommelmarkt te vinden maar wel enige troost bij een aan het plein gevestigde horlogehandelaar. Het eigenzinnige design van wijzerplaat i.c.m. de LCD ā€˜pandaā€™ en rubber/metalen bandsluiting sprak me genoeg aan om ook eens een nieuwe chronograaf te kopenā€¦

1 like

Tjonge inderdaad, daar had ik niet zo goed over nagedacht! De behuizing is 16mm hoog.

1 like

Geeft niks - had oorspronkelijk ook het plan om in het Topic kopje nog LED toe te voegen maar dat lukte om een of andere redenen niet :wink:

@domega geregeld hoor :smile:

Hier nog wat spul met mondaine binnenwerk.






1 like

Tissot en Casiotron uit de jaren 70. (Nog wel weer ff goed instellen)

7 likes

Wow Festina ook Martijn? - dacht altijd dat dat iets Spaans was en veel later?!

Man het gaat steeds mooier. Ik kan echt niet mee in deze competitie haha - heb niet zoā€™n mooie LCD van Tissot, maar wel twee LED modellenā€¦

2 likes

bedankt overigens voor toevoegen van LED in het topic Martijn - maakt het nog leuker hoop ik!!!

2 likes

Bij Cousins hebben ze nog glaasjes.
Het is helaas niet gemakkelijk om aan een vervangend uurwerkje (cal 1620) te komen, maar misschien dat hij met een schoonmaakbeurt van de contactjes en dergelijke weer een teken van leven zou kunnen geven. Zonde om hem zomaar in de prullenbak te gooien.

2 likes

Geen idee? Ik heb ook nog wel ergens een analoge quartz Festina uit de jaren '70.

Telt dit ook ?

4 likes

Bestaan toch al even.
Moet eens opzoeken hoe lang al.
Maar dit is een uit de jaren 50.


Niet van mij

Edit, was zwitsers gesticht in 1902 en in 1984 overgenomen door een spanjaard

2 likes

De enige Festina die ik zelf heb is een soort Kinetic uit de tijd dat ze een Spaanse Tour de Franceploeg sponsorden, met natuurlijk intussen een ā€˜dodeā€™ accuā€¦ Zowel Zwitsers als Spaans klopt overigens: ā€œFestina was founded in 1902 as a watch assembler and marketer. The brand was purchased in 1984 by Spanish entrepreneur, Miguel Rodriguez, who already owned the Lotus watch brand. The combined company was known as Festina Lotus SA and administrative offices were relocated to Barcelona, Spain.ā€ Zie er hier eigenlijk nooit wat van voorbij komenā€¦

Heb je helemaal gelijk in Wil. Heb n paar v die geinig tokyoflash led horloges. Vroeger was er n Nederlandse dealer van, pamparampa. Helaas is die er niet meer.

Zo Had ik er eentje, waarvan ik later (te laat) in de bios achter kwam dat 1 vd personages in avatar er 1 om Had. Gelijk die herkenning. Enfin, t zijn geinig dingen, maar vind ze weinig praktisch om dagelijks te dragen.

Net bezorgd.

6 likes

ah mooie vangst Leen, wel een vreemde display trouwens?!

- en ā€¦ook met de box ???