Show hier je horloges met LCD en LED display

Ik heb geen idee ,deze vermoed begin of midden jaren '80 maar ben niet zeker heb ze ook pas gekocht dankzij forum lid Leen V

1 like

Kwam deze tegen op Ebay, een knoeperd van een demo modelletje. Was bedoeld om het gemak van de quartz LCD horloge te demonstreren aan het publiek.

Seiko demo model

14 likes

Erg leuk, eerder wel eens over gelezen. “Schat, ik heb eindelijk een leuke klok gevonden voor aan de muur” :smile:

2 likes

Ik vraag me af welke batterijen je daar in stopt??? :joy:

2 likes

Vandaag binnen!

5 likes

2 likes

Vandaag op de beurs in Düsseldorf m’n 2e Omega LCD gekocht :slight_smile: betreft de Speedmaster LCD 186.0005 uit 1975. De linker stond te koop maar vind hem nu wel weer leuk nu ik er 2 van heb.

8 likes

Groots! Zou nu waarschijnlijk minder opvallen met al die keukenklokjes aan de polsen :wink:

1 like

Poehhh ben ik weer ontsnapt zeg! Hele weekend in Düsseldorf geweest en niets van een horlogebeurs meegekregen. Maar voor jou lijkt het mij een mooie start van een nieuwe range - zijn vlg mij niet zo veel collectors van Omega Quartz dus waarschijnlijk nog goed te doen om een complete serie op te bouwen, leuk!!

1 like

Die ken ik :grinning:

1 like

Vlgs mij midden jaren 80

1 like

1 like

Uitgegraven tussen mijn oude Swatch documentatie: Seiko brochure met de spraakmakende Giugiaro design serie, waaronder ook deze heel bijzondere digitale tachymeter sports 100. Een van mijn eerste horloges die ik puur voor design wilde hebben (en toen voor mijn verjaardag kreeg)

2 likes

In zwart (uit het Nederlandse assortiment) vond ik deze Tachymeter Sports 100 destijds niet erg boeiend, maar gelukkig had de Rotterdamse juwelier Kok buiten de Nederlandse importeur om een militair groene versie! Was toen mijn enige horloge, dus met behoorlijke gebruikssporen, maar ik heb later ergens een complete NOS case & glas via via kunnen regelen.

1 like

Leuk zo’n bijzondere klok. Moet zeggen dat het 4-kanten (Bell&Ross achtige) model ook geweldig is. Nog nooit eerder gezien deze exemplaren.

1 like

Het idee achter een aantal van de Giugiaro designs was dat de normale wijzerplaat voor motor/autorijders in een verkeerde hoek staat om af goed af te lezen. Met deze digitale LCD was er een preselectie voor bepaalde afstanden instelbaar om zo via de chrono een gemiddelde te kunnen aflezen (zie de brochurefoto). Dus net even wat meer effectief dan de gebruikelijke chronograaf die in de praktijk vaak alleen maar voor de show is & was :wink:

1 like

Dat is een paar keer per jaar in de Classic Remise :slight_smile: Naast een horlogebeurs staan daar ook de prachtigste oude auto’s. Erg leuk altijd

1 like

Bad timing voor mij - ik was daar voor een groot fotografie event ;-(

Incoming.

8 likes

Extreem gaaf! Die handleiding zal je nodig hebben.