Show hier je horloges met LCD en LED display

Wat vinden we hier van?

5 likes

Advertentiesite?

Ik heb hem te koop zien staan, vraag me af welk uurwerk/module hier in zit. Voor alle duidelijkheid, geen horloge van mij

4 likes

Mooie vondst. Display oogt behoorlijk Japans vind ik, maar de kastvorm is wel weer heel scherp (Europees :innocent:) en bijzonder naar mijn mening. Wat doet de ster?

Dacht dat je hem al had, sorry. Vond nog wat over het ‘Swiss assembled’ uurwerk, dit: http://www.hknebel.org/Uhren/html/lcd.html

Dat weet ik toevallig (heeft mijn Omega ook), dan loopt de chronograaf op de achtergrond door.

1 like

Het projectje van @HorlogeHalle nu bij mij op mn bord. Speedytuesday :wink:

4 likes

Lijkt me geweldig om te volgen - hoop dat je er aan toe komt om de stadia te fotograferen & posten!

3 likes

Het zal eerst wel kijken worden of ik het uurwerkje lopend kan krijgen. Zo niet, tja dan is het snel afgelopen. Zo wel, dan W&V maar eens een berichtje sturen voor het glaasje en kijken voor een bandje. Al zal een originele band wel erg duur worden…

4 likes

@koekoek hier starten de foto’s al.
Voor het dossier.
Keep us posted please.

2 likes

Incoming…

http://oldpulsars.com/LCD.htm

6 likes

Goed bezig Leen :+1:

Leuke! Zit een module van Sharp in die je ook in Ricoh lcd horloges ziet.
(ik zal die van mij morgen of ze ff opgraven)

Je bent aan het bieden zeker?🖒
MP…succes!

Ik spotte in Engeland twee van die Casio’s - één met een blauwe wijzerplaat die er super uitstak!

1 like

Mijn NOS seiko digital pocket alarm.

6 likes

Mocht je hem toevallig tegenkomen, deze moet je hebben:

3 likes

Bizar om te dneken dat er toen echt markt voor was, zo schitterend obsolete in deze tijd :grin:

Idd, en dan zo’n fabrikant die denkt weet je wat we nog nodig hebben. Een digitaal zakhorloge met alarm, in fake wortelhout…
Maar wel heel cool.

2 likes

Ik kreeg een linkje naar deze lcd. Mooi ding imo, ook de bediening via de kroon is bijzonder.
“Swiss watchmaker BWC announced their Liquid Crystal Quartz watch in 1971, intending it to be the first solid-state watch on the market. Technical setbacks prevented them from releasing it until 1973 1972, and the LED-based Pulsar P1 beat them to the punch. The BWC Quartz was priced at a stratospheric 1100 Deutschmarks and used the Dynamic Scattering principle to drive the display, unlike modern TN Field Effect timepieces. Even though LCD watches went on to dominate the industry, this particular model cost BWC a fortune without making a dent in the marketplace.”

6 likes