Show hier je horloges met LCD en LED display

Bedankt! Ik had het ook zeker niet verwacht. Bijzonder hoe ver je kan komen met een beetje WD40 en wasbenzine :stuck_out_tongue:

2 likes

Mooi werk man! Dikke duimšŸ–’

1 like

Verkiezingsdag klok.

6 likes

Mijn vader had vroeger een Casio. Ik herinner me dat ik urenlang met het ding zat te spelen. De schaatstijden op tv opnemen enzo. Helaas bestaan het horloge en mijn vader niet meer.
Ik zou hem (het horloge want mijn vader gaat helaas niet lukken) best graag weer willen hebben. Heeft iemand hier deze Casio?
Ik zat even te googlen en het blijkt de QS-14 te zijn. Ik vind het nog steeds een hele mooie.

4 likes

Fake LED

7 likes

maar wel gaaf! Retro van deze?

1 like

More or less. Dit is een dial die ik niet zelf in elkaar heb gezet, maar van het net heb geplukt: beter goed gejat, dan slecht gemaakt :slight_smile:

1 like

Voor een middagje Den Haag deze ouwe Omega maar eens aan de pols gehangen

6 likes

Bijzonder ding met die integrated bracelet. Leuk :smiley:

Helemaal deze vergetenā€¦ mijn vrouw droeg deze en had 'm weer ā€œergensā€ neergelegdā€¦

3 likes

Een heuse ana-digi

Cross post. Vandaag even naar mn Seiko LCD gekeken waarvan de kroon niet werkte. De kroon werkt nu in ieder geval weer half, ik kan de tijd en datum instellen. Maar helaas werkt de chronofunctie nog niet.

Blijven toch echt enorm leuke dingen die LCD klatsers. Meteen de neiging om er een paar meer aan te schaffen :sweat_smile:

die bracelet is echt top, een van de fijnste die ik ooit gedragen heb.

3 likes

Je gaat lekker!

1 like

Inderdaad een super bandje met massieve schakels. Chrono aanzetten is indrukken van de kroon, kan een verbogen contactje zijn natuurlijk.

1 like

Inderdaad echt kwalitatief goed bandje. Dat mag ook wel als je ziet hoeveel die LCDā€™s kostte vroeger. Wat er gebeurt als ik de kroon indruk is dat hij ook in de tijdverstelmodus gaat. Geen idee wat er mis is :sweat_smile: Mischien gewoon een verkeerde kroon?

Een soort van vernieuwde intresse voor die ouwe LCD klokjes weer hier. De afgelopen twee dagen weer een hoop gegoogled en gelezen. Ik vind die Seiko Worldtimer van @domega echt een mooi klokje :smile:

1 like

Of het circuit is in de war, (duur) of er zit een stangetje verkeerd. Is vrij simpel achter te komen door het horloge ff uit de kast te wippen. (Achter de band aansluiting zitten gaatjes, veertjes indrukken)

Ja, ik heb hem vanmiddag helemaal open gemaakt. Maar ik weet allemaal niet hoe het er uit hoort te zien. Maar dat kan jij mischien wel zien als ik een foto maak?

Kan maar geen idee of ik het zo zie. Staat misschien ook wel in de pdf.
http://www.seikodigitalwatches.com/seikomanual1.htm

1 like

Bedankt! Ik heb er nog even verder naar gekeken maar zo te zien moet je de hele module uit elkaar halen. Dat is me toch net iets te gevaarlijk nog. De chrono gebruik ik toch nooit dus laat ik het voor nu maar even zo vrees ikā€¦

1 like

Voor deze topic al goed genoeg, dus toch even een cross! Maar nu het analoge klokje van deze NA Citizen - met jawel Ć©Ć©n hele steen - nog aan de gang zien te krijgen. Vlg mij mist er een veertje, met daarnaast die info ā€˜pushā€™? Die heeft er vast iets mee te maken.

Maar zolang die wijzers niet bewegen ga ik nog maar niet opkuisen :confused:ā€¦

2 likes