Show hier je horloges met LCD en LED display

Vooral wel doen als je een mooi vervangend glas hebt.
Maar dus vooral NIET doen bij het specifieke 0439-5007/5009 model :wink:

@anon52595388na Hele mooie, je hebt hem ook voor een prima prijs gezien zn werkende module en compleet :+1:
Kostte mij drie verschillende exemplaren om uiteindelijk tot één 0654 topper te komen (eerste liep prima maar had kuren in de IC -AM/PM werkte niet meer-, tweede had een goede module, de derde kocht ik voor het glas) en een nos LCD paneeltje moeten (kunnen) aanschaffen

Ben benieuwd naar je eindresultaat. Heb zelf bij een paar horloges het filter vervangen, maar heb helaas alleen filtersheets kunnen vinden met een tint wat het paneel best donker maakt. Twee filters -voor en achter- maakt het paneel helaas te donker. Ik ben nog steeds op zoek naar goede dunne wit transparante filtersheets.
Heb jij ze gevonden? Ik hoor het graag!

Bijzondere Seiko man!!

1 like

Ik moet er nog serieus naar gaan kijken, als ik iets bruikbaars weet te vinden hou ik je op de hoogte :slight_smile:
Het was inderdaad een gok, maar het werkt beter uit dan ik dacht. Mooie lange band ook erbij.

1 like

In de foto(licht) industrie is/was altijd goed polarisiefolie te koop - destijds verkocht ik het van Polaroid - vrij groot - en later van Hama (30x30cm). Was wel vrij dik… Misschien vind je iets in de hoek van medische microscopen etc?

Net binnen. Originele module is nogal krokant, maar ik had al heel lang een incomplete maar werkende module liggen dus dat was simpel. Seiko A039-5000 uit 1977 met erg luid alarm.


Krokant, misschien nog keer te redden.

11 likes

Je bakt ze weer bruin Martijn! :wink:

1 like

Echt nét deze aangeschaft, inclusief doos, omdoos en instructieboekje + garanriekaartje.

8 likes

Mooi model martijn :+1:
Een van de leukste Seiko LCD banden ook, volgens mij uniek en exclusief voor dit model?
Dat uurwerkje is goed gaar, maar misschien weet jij daat nog iets van te brouwen :slight_smile:

Die doet het vast goed op een bruine leren band Deniz, leuke aanwinst!

2 likes

Als ik eens tijd heb gaat ie uitelkaar en de schoonmaak azijn in! De werkende module had ik ooit gekregen van @gekkehuus geloof ik. Werkt perfect en een zeer luid alarm.

1 like

Gaaf🖒…ben ik nog nergens tegengekomen…een Bulova LCD.

1 like

Ik ook niet, haha. Op internet zijn ze ook bijzonder moeilijk te vinden.

1 like

Weet iemand wellicht op dit uurwerk wat te reguleren valt? Het uurwerk loopnamelijk een stukje te traag.

1 like

Zit er een trimmer op de printplaat? Is een klein schroefje dat je kan draaien. Goed passende schroevendraaier gebruiken en kleine stapjes doen. Millimeter per keer of zo. De trimmer kan stroef gaan, zeker als er nog nooit aan is gedraaid. Niet te hard duwen en voorzichtig draaien, dat je de hele trimmer niet los breekt. Ik zou eerst een millimeter naar rechts proberen.

4 likes

Ik zal hem zo even open wippen. Maar het is echt secondewerk. Mischien wel 2 seconde per dag.

Zou te doen moeten zijn. In ieder geval beter dan -2 seconden per dag. Tenzij je pech hebt en b.v. het quartz kristal is minder geworden in de loop der jaren. Dat kan met dat ouwe spul :slight_smile:

1 like

Deze binnenkort in huis. Ben een lcd noob, dit is mijn eerste, dus ben benieuwd hoe dat bevalt :grin:

8 likes

Da’s dan wel meteen een hele toffe als ‘beginnetje’ ! Respect!

2 likes

Zou uit een oude voorraad komen, het zal wel, maar wel met origineel certina bandje er nog aan. Ga vd week eens uitzoeken of deze te dateren is en of ik er een typenummer etc aan kan koppelen , google gaf bij een snelle check nog weinig, maar ik gok jaren 80…

Mooie vangst - en als iemand hier weet hoe oud die is is het @MartijnV wel. Ik laat meteen even mijn Certina opdraven - wordt eigenlijk weer veel te weinig LCD of LED gepost de laatste tijd :cry:

6 likes