Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

yups! :slight_smile:

1 like

Mogelijk, maar ik heb het logo indertijd geregistreerd en ben de eigenaar van het logo. Het wordt gebruikt voor mijn producten.

Dat is dan ook toevallig, je hebt dan per ongeluk een gedeelte van het Unitas logo gebruikt. :smile:

De merknaam Unitas wordt tegenwoordig niet meer gebruikt, het is omgedoopt tot ETA.

1 like

Beste brunod, hartelijk dank voor de genomen moeite mij de foto’s te voorschijn te hale. weer een leermoment. groet Boudewijn

1 like

@Jobo71 Het is altijd leuk te delen. Er zullen nog (later) een paar foto reeks komen omdat er nog een paar mooie challenge voor mij zijn. Zakhorloge met chrono en pillarwheel… en nog anderen :wink:

1 like

Nog eentje, een zwitserse chronograaf, gemaakt voor de markt in Engeland.
Het merk is Starter.

Door de schuifknop naar onderen te bewegen wordt het hele uurwerk stilgezet, voor de meting de knop weer de andere kant op en het uurwerk begint weer te lopen.
Deze horloges werden ook wel hack watches genoemd.

3 likes

1 like

Net binnen, een Molnija kaliber 3602 " Tales of the Ural "
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/m1_zpsgo1z7yfb.jpg.html][/URL]
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/m2_zpsqxejzseq.jpg.html][/URL]

5 likes

Leuk klokje! Ik weet niet echt waarom, maar ik vind die Molnija’s eigenlijk altijd leuk en spannend :relaxed:

2 likes

beste brunod, dank voor het gevraagde en ik blijf me verwonderen. Binnenkort ga ik ook wat foto’s maken van enkele klokjes die ik inmiddels heb en probeer te repareren. groet Boudewijn. ik wil graag delen in kennis.

Daarom zijn we hier :wink:

1 like

Erfstukje met gebroken veer, schoongemaakt, nieuwe veer, loopt als een zonnetje

13 likes

Zeer mooi, met echt gouden wijzers denkelijk? :+1:

Een erg mooi zakhorloge en gesigneert en trots om op te zijn. Dit vind ik een heel apart klokje. strak en zuiver. Zo te zien mankeert er niets aan of zie ik dat als leek verkeert.Groet Boudewijn.

En WAT voor een erfenis…!! :slight_smile: Fraai hoor !

het achterdeksel heeft wat gebruikssporen maar dat vind ik niet hinderlijk

en dan te bedenken dat, toen ik hem kreeg, de kast er uit zag alsof hij van gunmetal was gemaakt en ik nog nooit van het merk Vacheron & Constantin had gehoord

2 likes

Beste Maarten merk is zeker NIET de eerste de beste

Naam van een horlogemerk en bouwerheb ik begrepen. Erg mooi om in je verzameling te hebben. succes en groet Boudewijn.

Alpina militaire zakhorloge uit WW2, gebruik makend van beroemde Minerva cal. 19/9 uurwerk.
Groeten Iwan :motorcycle:

8 likes