Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Dat ziet er prima uit, heel mooi. :+1:
Nieuw glas zal wel even zoeken worden.

1 like


5 likes

cool met reserve delen

wat is de gedachte gang van een decimaal horloge?

Edit: ik zie het al… stopwatch duh

3 likes

Een oorlog (WW1) herinnering zak horloge van een soldaat. De man die het nu heeft, is 85 jaar oud, en heeft het van zijn schoonvader gekregen. Die had het gehad als geschenk en herinering : zijn naam Gillet en woonplaats Hodimont werden op de dial geschilderd, vlak boven de kleine belgische vlag ook geschilderd.
Ik wilde delen omdat ik vind het een mooie verhaal, tegenover al die horloge die nu hun geschiedenis hebben verloren en zo van mensen tot mensen veranderen…
:slight_smile:

13 likes

De gouden krans, Parijs.

7 likes

Hier nog een ietwat versleten brok antiek, loopt wel trouwens.




http://ihc185.infopop.cc/eve/forums/a/tpc/f/990103944/m/8361005023

9 likes

Deze lag vandaag in de bus. Een Molnija die zeer goed blijkt te lopen.

4 likes

Helaas niets bijzonders denk ik, maar voor mij wel. Het zak horloge van Mijn Opa waar na ben vernoemd. ieder jaar wind ik hem op, en draag hem een dagje bij me. in een lekkere warme broekzak. De zakhorloge is nu zo’n 80 jaar oud. het is een beetje traditie in de fam. dat de kinderen bij 21 jaar een mooi horloge krijgen. Ik heb de mijne ook echt 19 jaar gebruikt. en bij mijn 40ste een nieuwe gekregen van mijn ouders. De eerste Citizen. De rest is historie wat leesbaar is in mijn voorstel topic :relieved: Die horloge van mijn 21Ste verjaardag moet nog worden voorgesteld maar dat komt nog wel.

13 likes

mooie man! :slight_smile: veel plezier ermee :slight_smile:

Gave wijzertjes, mooi ding hoor, koesteren :slight_smile:

nog enkele horloges met complicaties,
afm. 8,5cm camenbert
6,5 cm goliath.
om de grootte een beetje te laten zien een gewoon zakuurwerk van4,5cm.

12 likes

Gaaf! Ook een uurwerk plaatje graag :slight_smile:

2 likes

Beste lukaanlw,Wat een dikkerd dat zakhorloge. Ik hou daar wel van. Lijkt mij een mooie techniek. bedankt en succes , groet Boudewijn

zit hier nog wat leuks bij? laat het me weten. ik heb mail adres van de verkoper.

4 likes

Hier nog een aardige, een Hebdomas, Uurwerk gerestaureerd, loopt als een zonnetjes, alhoewel we de zon niet zo vaak zien als wij willen in Holland.

8 likes

Hoi Abel,
Zoals ik het zie zit er niets bij wat interessant is. Mijn waarde schatting is max. euro 50 voor het geheel.

1 like

Dacht ik al. Oude rommel.



Iemand een idee welk merk, hoe oud etc?
Hij loopt nog prima…

4 likes

Nee : zilver kast, geen merk… Een foto van de beweging zou misschien helpen.

1 like


1 like