Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

zoals je weet is Minerva een zeer degelijk merk en inderdaad het is een mooi uurwerk!!

1 like

Een NOS Molnija … :slight_smile:

6 likes

Wat leuk man! Ik ben momenteel bezig een van mijn Molnija’s een service beurt te geven! Een paar foto’s van de start, gewoon voor de lol :relaxed:

En zo gaat het eindeloos verder. Het is een hele uitdaging, omdat ik dit soort dingen nog niet zo heel lang doe, maar het geeft me heel veel plezier :relaxed:

8 likes

Gaaf!! Maar dees heeft toch geen servicebeurtje nodig, ziet er nog zo goed uit!

Ik heb ook nog een Molnija Lepine met de wolven achterop :slight_smile:

1 like

Dank-je! :blush: Hahaha…maar IK had het nodig :smiley: De oefening dan :grin:

Ben inmiddels verder dan deze foto’s. Vandaag ga ik de onderdelen wassen en dan morgen zet ik het horloge weer in elkaar. Hij ziet er inderdaad mooi uit, maar er zit weinig olie in… ‘ijzer op ijzer’ :relaxed:

1 like

сталь по стали

1 like

Ja mooi…Stalin, staal op staal :+1: :grinning: En ik maar snel zoeken en Googlen…hahaha…ik ben daar heel onhandig in :grin: :relaxed::

1 like

Oh ja, Molnija. …die heb ik ook nog. Ooit in de 80s zelf nieuw gekocht.

3 likes

Mijn Elgin Hunter uit 1905 :slight_smile:

10 likes

Ooit van mijn vriendin (nu mijn vrouw) gekregen.

7 likes

Twee zakhorloges al jaren in mijn bezit, van mijn opa geweest. Opa was geboren (jaar 1900) en getogen in Limburg. Een gepensioneerde horlogemaker vertelde mij eens dat vroeger in het katholieke zuiden een horloge vaak met de eerste communie gegeven werd. Als iemand meer over deze meer over deze klokjes kan vertellen dan graag! Ze lopen nog steeds trouwens :slight_smile:






9 likes

Wat blijven zakhorloges toch ook leuk. Heb eigenlijk maar één mooie, althans vind ik.

Als het goed is liggen ergens nog een paar zakhorloges, zal ze eens opsnorren en foto’s maken.

12 likes

Dit is een hele mooie Hamilton! :slight_smile:

BTW is dat een eigen ex. van de Gebr. Keur Bijbel??

1 like

Hieronder het antwoord inclusief zakhorloge. :slight_smile:

9 likes

Hele mooie sierlijke wijzers op deze.

10 likes

MMooooiiee uitgave!
Ik ben op jacht naar een Ravesteyn uitgave … :slight_smile:

1 like

UMF Ruhla. Voortzetting van het Thiel zakhorloge.

7 likes

Een moderne… een Mondaine met secondestop… al ruim 10 jaar geen nieuw batterijtje in gedaan en loopt nog steeds!!

5 likes

Georges Ducommun Locle.
Men vond de naam te lang en in 1910 werd het Doxa.

Twee maal z.g. Glocken Union Dresden, op het Zwitserse uurwerk staat een afbeelding van een klok met vijf sterren.
Later werden er ook Duitse uurwerken gebruikt, deze zijn o.a. herkenbaar met “Uhrenfabrik Union Glashütte bei Dresden” op de wijzerplaat.

Atlantic

14 likes

mooi mooi vooral de Ducommun en de Atlantic!! :slight_smile:

1 like