Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Haha, voel je niet aangesproken hoor!

Maar ik heb mijn horloges het liefst zo origineel mogelijk en als dan beweerd wordt dat dat niet zo is, door iemand die veel meer weet van vintage dan ik (@vinwat), dan ben ik toch wel benieuwd of dit nu klopt of niet.

Vandaar maar even hier de vraag stellen!

2 likes

Volgens mij hebben @Harpoen en @Guapo deze ook, wellicht weten hun er meer van ?


Overigens, in het Russische draadje op WUS is dit bevestigd. Als het daar onjuist zou zijn, was er wel een corrigerende reactie gekomen :innocent:

1 like

Ik had je reactie al gezien idd, dank!

1 like

Volgens mij heeft @BG1 Bas er ook een, en die loopt ook al een tijdje mee. Misschien kan hij nog wat verheldering brengen. :blush:

https://www.netgrafik.ch/civil-watches44.htm

En ik heb deze verzamelaar ook wel hoog.

3 likes

@joostvv2 @andrepost @Bugs3

Gemod, Favinov hands en 670 kast :grin:

Zie hier:

4 likes

De sites van Mark Gordon en Netgrafik laten ook alleen maar exemplaren met goudkleurige wijzers zien.

2 likes

Ha, je was me vóór :blush:

2 likes

Ik al blij dat we het eens zijn! :wink:

1 like

Goud dus :smile:

1 like

Zo te lezen wel ja, gelukkig!

1 like

Thnx :slight_smile:

1 like

Ga je nu een beetje relaxed het weekend in Erik?

1 like

Hahaha, dat sowieso :joy::+1: maar toch erg fijn om te lezen dat mijn crabjes origineel zijn!

Het zijn de horloges waar ik als eerste voor viel, ik kende heel dit forum destijds nog niet, maar zag ze ergens online en werd spontaan verliefd. Met deze horloges is de hobby destijds begonnen, dus zou het toch wel erg vervelend hebben gevonden als ze niet hadden geklopt :rofl::rofl::rofl:

5 likes

No worries, jou mooie verzameling crabjes kloppen hoor! Wees er maar trots op.

3 likes

Vandaag ook deze (blijft een heerlijk horloge):

Ik ben echter ook aan het rondkijken naar een Raketa. Specifiek een Big Zero. Wat zijn nu de “juiste” wijzers voor zo’n ding. In mijn “onderzoek” zouden dat dikke korte wijzers moeten zijn, de wijzerplaat driehoek indici moeten afgeronde hoeken hebben en duidelijk en scherp geprint zijn als ik het wel heb. Gaat om een mogelijk kerstkado voor iemand. Heb er een paar op het oog, maar weet niet precies waar op te letten.

Omdat ik geen foto’s van Raketa’s op andere website mag plaatsen dan maar deze van mijzelf om in de sfeer te komen:

6 likes

Op een wat matige band. Gaan we snel weer wisselen.

7 likes

Kut is een pejoratieve term waarmee men doelt op de vulva. Veelal wordt het woord echter ingezet als krachtterm zonder een direct verband met genitaliën. ==Kut als krachtterm== Door de prikkelende waarde die uitgaat van geslachtsgemeenschap en alles wat daarmee samenhangt, rust er vanouds een taboe op het gebruik.

3 likes

Geen goede combinatie.

Mee eens, lelijk…uh … “slechte” combinatie! :wink: