Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Kun je iets specifieker zijn? Waar ben je precies naar op zoek?
De bekendste leveranciers zijn Favinov op Ebay en One Second Closer.
Verder heb je nog komandirksie.com en nog wat Ebay verkopers waar ik de naam niet van weet.

Ja inderdaad, iets specifieker graag. Mod materiaal …dat. . in dit item.

Bedoel je bijvoorbeeld, wijzerplaten, wijzers, bezels, kronen of achterdeksels?
:wink:

5 likes

Mooi zo. Ik heb dat ook vaak met al die Russische sites, kan ze haast niet uit elkaar houden :sweat_smile:
Wat heb je nodig? Misschien heeft iemand hier het wel voor je. Zou me niets verbazen.

Ah ok. Op die manier. Altijd leuk om alles sites af te struinen op zoek naar alle onderdelen. Soms ook frustrerend als je dat wat je nodig hebt of in je kop hebt niet kunt vinden of het niet bestaat :sweat_smile:

Veel plannen @saluto, leuk!

Je kent onderstaand topic ook voor inspiratie?
Let vooral op de creaties van de meester, @Dao!

2 likes

In die categorie val ik ook Guy! Niks mis mee, ben benieuwd naar de fotoos straks! :blush:

Maar die van jou is een 100 serienummer toch? Die heeft geen crownguards, de 110 serie die ik heb heeft dat wel.
Ik had hem eerst voor 48 euro omgerekend. Nu had ik geen zin te zoeken want dat ding is bijna nergens te leveren. Tweede site had hem voor 53 Euro. Daar ga ik niet te veel voor zitten tobben.

Edit: ohnee jij bedoelt de 090861? Dat is deze. Die dial is net iets anders. Zonder crosshair zoals de mijne.


Vandaag de Vostok Classica om.

15 likes

Een Chaika vandaag. Het Poljot uurwerk loopt zoals een echt Russisch horloge loopt, gewoon erg goed.

8 likes

Aan mijn pols blijven kleven sinds oud jaar.

Heb nog een paar dagen de hele dag de tijd om te online shoppen. Akelig verleidelijk soms …

CCCP gitaren, nog zo’n ding wat erg interessant kan zijn.

Update: Met even zoeken wat voor (pop) muziek er dan gemaakt werd in de CCCP een erg leuk Youtube kanaal gevonden. Gaat (zover ik kan zien diepgaand) over het leven in de CCCP.

4 likes
8 likes

6 likes

Lucky you! Ik houd de voorraad al een tijdje in de gaten, maar nog geen geluk gehad… :frowning:

1 like

Klopt, er is zeer moeilijk aan te komen.

Even pluggen voor de modders onder ons :roll_eyes:

WoW!! erg hip die CCCP gitaren!
Is weer wat anders dan een Strat of een Paul.

Ik had eens een Hofner van Nederlands fabricaat.
Ook met van die hele vreemde pick ups.
Maar echt met een verschrikkelijk harde output.
Een Marshall gaat dan waanzinnig in de vervorming
zonder pedaaltje of wat :crazy_face:
Ik verdenk daar die Russen ook van, totaal eigen karakter :+1:

3 likes

Egmond toevallig?

Zitten erg leuke unieke stukken tussen bij die CCCP Russen.

Had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er in de CCCP waarschijnlijk ook elektrisch gitaar werd gespeeld. En dat terwijl ik jaren een Sovtek MIG50 (niet uit het CCCP tijdperk geloof ik) versterker gehad heb. Fender Bassman “kloon” (wat Marshall ook eigenlijk is) met Russische buizen. Waren laat in de jaren '90 nog erg goedkoop te krijgen. Inmiddels zijn die Sovtek’s toch erg gewild geworden, lijkt het.

Misschien dat ik de gok eens ga nemen met een CCCP basgitaartje, ben nog opzoek naar een goedkope bas voor erbij.

Beetje offtopic, maar was een paar dagen geleden bezig met de jaarlijkse poets en onderhoud beurt van mijn gitaren … met een Poljot om de pols.

4 likes

@DeRaaf

Ha! leuk verhaal :+1:
En idd zo gaat het wel een beetje.
Internet, de mensen zijn niet gel meer.
Soms kunnen die prijzen sky high gaan.

Maar ik denk dat je nog wel een geinig short scale basje kan scoren.
Dat zijn vaak hele leuke dingetjes met een apart geluid.

Succes! :+1:

Brrrr… :roll_eyes:

Een gitaar is om op te spelen, een Egmond om aan de muur te hangen.

Ik heb veel Russen voorbij zien komen op “Gitaren Marktplaats” op FB, maar geen bassen. Anders gewoon een Harley Benton voor onder de 100 euro.