Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Aan mijn pols blijven kleven sinds oud jaar.

Heb nog een paar dagen de hele dag de tijd om te online shoppen. Akelig verleidelijk soms …

CCCP gitaren, nog zo’n ding wat erg interessant kan zijn.

Update: Met even zoeken wat voor (pop) muziek er dan gemaakt werd in de CCCP een erg leuk Youtube kanaal gevonden. Gaat (zover ik kan zien diepgaand) over het leven in de CCCP.

4 likes
8 likes

6 likes

Lucky you! Ik houd de voorraad al een tijdje in de gaten, maar nog geen geluk gehad… :frowning:

1 like

Klopt, er is zeer moeilijk aan te komen.

Even pluggen voor de modders onder ons :roll_eyes:

WoW!! erg hip die CCCP gitaren!
Is weer wat anders dan een Strat of een Paul.

Ik had eens een Hofner van Nederlands fabricaat.
Ook met van die hele vreemde pick ups.
Maar echt met een verschrikkelijk harde output.
Een Marshall gaat dan waanzinnig in de vervorming
zonder pedaaltje of wat :crazy_face:
Ik verdenk daar die Russen ook van, totaal eigen karakter :+1:

3 likes

Egmond toevallig?

Zitten erg leuke unieke stukken tussen bij die CCCP Russen.

Had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er in de CCCP waarschijnlijk ook elektrisch gitaar werd gespeeld. En dat terwijl ik jaren een Sovtek MIG50 (niet uit het CCCP tijdperk geloof ik) versterker gehad heb. Fender Bassman “kloon” (wat Marshall ook eigenlijk is) met Russische buizen. Waren laat in de jaren '90 nog erg goedkoop te krijgen. Inmiddels zijn die Sovtek’s toch erg gewild geworden, lijkt het.

Misschien dat ik de gok eens ga nemen met een CCCP basgitaartje, ben nog opzoek naar een goedkope bas voor erbij.

Beetje offtopic, maar was een paar dagen geleden bezig met de jaarlijkse poets en onderhoud beurt van mijn gitaren … met een Poljot om de pols.

4 likes

@DeRaaf

Ha! leuk verhaal :+1:
En idd zo gaat het wel een beetje.
Internet, de mensen zijn niet gel meer.
Soms kunnen die prijzen sky high gaan.

Maar ik denk dat je nog wel een geinig short scale basje kan scoren.
Dat zijn vaak hele leuke dingetjes met een apart geluid.

Succes! :+1:

Brrrr… :roll_eyes:

Een gitaar is om op te spelen, een Egmond om aan de muur te hangen.

Ik heb veel Russen voorbij zien komen op “Gitaren Marktplaats” op FB, maar geen bassen. Anders gewoon een Harley Benton voor onder de 100 euro.

5 likes

Brrr, ding om aan de muur te hangen. Ibanez all the way (is maar een paar muntjes meer).

Vaak een beetje duur wat verschepen betreft, maar als je iets bijzonders zoekt op instrument gebied is reverb.com de plek om eens rond te kijken. Beetje te vergelijken met bijvoorbeeld chrono24.com.

Waarschuwing voor de gezondheid van uw portemonnee kan voor beide sites gegeven worden!

2 likes

10 likes

De Strela weer eens uit de horlogedoos gehaald. Mijn enige horloge met Russische roots.

14 likes

Mooi! Hoe draagt ie? Ik vind 'm op foto’s er soms best wat hoog uitzien. Prachtig ding verder :star_struck:

1 like

Draagt prima, hoogte is 13.5mm bij 38mm. Zit heel comfortabel om de pols. Ter vergelijking mijn Valjoux 7750’s zijn 14.5mm hoog.

Blijft een genot om naar te kijken. Wat een prachtig exemplaar!!

1 like

De Luftwaffe vandaag.

7 likes

's Nachts kun je rustig werken zonder dat je afgeleid wordt, dus heb ik afgelopen nacht maar weer eens een Raketa uit elkaar gehaald die nog maar nauwelijks liep. Het uurwerk was erg vuil en na alle onderdelen in de schoonmaakmachine gewassen te hebben, heb ik het uurwerk weer gemonteerd en gesmeerd.
Hij loopt nu met een erg sterke amplitude.

11 likes

Wat een heerlijk ding. Mooi werk en wat geeft dat toch weer een voldoening.

1 like