Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Bij wie moet ik zijn om mineral en saffier glas te bestellen voor de Vostok?

1 like

Heb hier laatst besteld
https://komandirskie.com/catalog/aksesuary/zapchasti_parts/steklo_koltso_dlya_chasov_amfibii/

Aardig filmpje, met fabriek bezoek en uitleg ontwerp keuzes.

Er moet ook een site zijn waar je schematisch ziet hoe dat werkt. Maar die kan ik zo snel niet vinden. Knap hoe die ontwerpers totaal anders gingen denken dan toen gebruikelijk. Juist het simpele, doeltreffende en uiterst betrouwbare, vind ik zo mooi aan Russische techniek. Denk ook bijv. aan de ruimtevaart toepassingen.

4 likes

Reusachtige Raketa voor vandaag

16 likes

Vostok Amphibia 470 Banana

19 likes

Misschien raar om het hier onder de aandacht te brengen, maar wil wellicht een van jullie deze ruilen voor een Russisch horloge?

Je inspireert mij wel. Alleen hoe ging deze op zomer tijd? :grin:

12 likes


De Slava op een burgundy baron van CNS.

15 likes

Vandaag wordt de “Full Duck Dynastie Redneck Hillbillie” look aangevuld met dit ding:

En nu maar hopen dat niemand me ziet wandelen in het bos.

13 likes

Dochtertje heeft gekozen.

12 likes

12 likes

Avondwissel.

11 likes

Vostok Sputnik!
Geweldig dat schijfje op de plek van de secondewijzer waar in de Sputnik die ronddraait een gaatje zit waarop de je seconden kunt aflezen!

26 likes

10 likes


NA. Vostok die een beetje tlc nodig heeft. Maar is eigenlijk nu al mooi.

18 likes

Ca 60 jaar oud?! Leuk.

1 like

Ja ik vermoed het wel. Zal vanavovond de kast eens openen. Mss verraadt het uurwerk de exacte leeftijd.

Ik ging eerst uit van het ontwerp. Maar uurwerk is zeker interessant.

1 like

Zojuist een kijkoperatie uitgevoerd. Het kloppend hart is een boctok 2209 uurwerk 18 kamh. Dat zegt nog niet veel want die uurwerkjes zitten in legio vostoks. Uitgaande van het ontwerp en de patina zal het denk ik wel jaren 60 zijn. Al met al een leuke aanwinst. Erg mooie kleur die wijzerplaat. Van het weekend maar even de kast en het glas wat aandacht geven.

6 likes

Iemand nog een idee of ik de vergulde cijfers nog iets op kan halen? En zoja waarmee. Vooral bij de 3 en de 4. Of zo laten? Tips zijn welkom.

8 likes