Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

7 likes

Zelf heb ik geen CCCP, Russia horloge maar ik ben deze tegen gekomen op het net. Het is schijnbaar een Vostok Amphibian, maar welke? Weet iemand welk model/type/serie is? Of is dit een mod?

6 likes

11 likes

Inderdaad een Mod, obv een 710 kast.

1 like

Jammer, weet je waar je zo’n mod kan laten maken? Site of iemand van het forum?

1 like

Je kan het zelf vrij gemakkelijk hoor, met een beetje logica en twee handen kom je al heel ver.
Heel technisch hoef je er ook niet voor te zijn.
Als je goed kunt lezen en youtube filmpjes kan bekijken heb je de helft al gewonnen.

Op dit forum zijn aardig wat mensen die je kunnen adviseren.
Hier even een linkje naar Vostok mods van onze forum leden:

1 like

Ik heb twee Sovjet horloges in mijn collectie waarover ik twijfel:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/b/2/8/b28619f6272b44463f785187e047c2dad8ad1333.JPG
Totaal geen idee wat dit voor een Vostok is. Bijna per ongeluk op Ebay gekocht voor weinig. Vind het een cool ding om te zien, loopt voor een Rus best goed en draagt prettig, dat wel.

image
Dit is Raketa (big?) zero, maar omdat de wijzerplaat soms wat gelig/gebroken wit lijkt twijfel ik soms aan de echtheid. Ik vind het in ieder geval een tof horloge (ook wel het verhaal erachter) dat regelmatig voor leuke gesprekken zorgt.

Als iemand er meer over kan vertellen zou dat tof zijn! :slight_smile:

ps. schaamteloos de afbeeldingen gecrosspost van mijn voorsteltopic :see_no_evil:

5 likes

Die eerste is een Vostok Amphibian, 17 juwelen 2409 handwinder, ik vermoed uit de jaren 80, maar ik heb geen catalogi bij de hand helaas. Zo op het eerste oog met originele bezel (dit model bezel wordt tegenwoordig veelvuldig nagemaakt).
Heb er zelf een, ter vergelijk een hele oude/slechte foto :roll_eyes:

De Raketa noemen ze big zero inderdaad, met Raketa 2609 caliber. Over de originaliteit kan ik niet zoveel zeggen, ik weet wel dat het het model is met de meeste replica wijzerplaten van Raketa.
Hier een leuk stukje https://twobrokewatchsnobs.com/so-you-want-to-buy-a-raketa-big-zero/

Heb er ook eentje, wellicht kan je details vergelijken.

8 likes

Dank! Gaaf om te zien dat je ook een Amphibian hebt. Wist niet dat ze deze nu namaken. Van de big zero wist ik het wel, vandaar mijn vraag ook. Ik heb een exemplaar met Cyrillisch opschrift en gemaakt in POCCNN, hetgeen ik niet erg vaak tegenkom. Verder lijkt het best gelijk. De combinatie met de iets gelige plaat veroorzaakt twijfel bij me.

Het maakt me niet zo veel uit eigenlijk als het een replica (wijzerplaat) zou betreffen…het horloge was erg goedkoop en het loopt als een dweil…:sweat_smile:

1 like

Loopt dit uit de hand, zo?

9 likes

What’s next? Boctoksocks, Boctokshorts…

1 like

Boctok Bebrijdingsdag

Heb je de pet ook al? :joy:

Haha, nee? Is die er?

Maar natuurlijk! :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Ook last van :sunglasses:

6 likes

Al tijden niet leverbaar, balen.

Check AliExpress:

2 likes

Die moek oek habn’!

2 likes

Maar dan krijg je een goedkoop printje en ik wil natuurlijk zo’n moddervette geborduurde cap!

1 like