Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Een beetje vreemde eend in de bijt: de “Spetsnaz Storm”, voor zover bekend uit de koker van Slava. Handopwindertje, case van legergroen plastic (…), en met 37mm nogal aan de kleine kant voor een horloge dat de naam draagt van Russische elitetroepen. Flauwekulnaam dus, maar wie weet verkoopt het.

Geen datum/tijd ‘quick set’, net als bij de Komandirskies. Doorzichtige case back. Het uurwerk loopt overigens uitstekend. Wie weet herkent iemand het loopwerk.

5 likes

Leuk ding.

1 like

Wat maken die Russen toch mooie dingen. Had beide заря’s niet eeder gezien. Mooi.

1 like

Twee veertonnen dus Slava 2414, dat zie je toch direct :sunglasses:

1 like

Ja …jij…! :wink:

1 like

Van ruim +140 naar +46 in 22 uur. Al een stuk beter en zelfs binnen specificaties. Al zijn die best ruim met -20 tot +60 :sweat_smile:
Heb even geen tijd om hem nog strakker te zetten dus ga hem komende week even meten en dan zien we daarna wel weer of ie nog een tikje moet krijgen.

1 like

Gaat prima zo! Met beat error doe je niks denk ik? Misschien nog een keer door iemand met een time grapher voor de puntjes op de i?

Nee, niks mee gedaan. Kun je niets mee zonder apparatuur lijkt me.
Weet niet of afregelen echt nodig is. Als ie minder als 30 seconden afwijking heeft vind ik hem goed genoeg. Ik gebruik hem nu als werkbeater in de haven en dan vind ik het al snel prima.
Die paar keer in het jaar dat ik op de reizigerstrein zit en spot on moet zijn gebruik ik de G shock wel :sweat_smile:

1 like

Treinen reden dit jaar heel goed op tijd hoorde ik. :+1:

1 like

Die van mij sowieso :hugs: Ik doe niet aan vertragingen, gaat ten koste van m’n pauzes :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Sinds ik die nieuwe SE heb krijg ik ook klachten meer. :wink:

3 likes

Dat komt omdat de wijzers steeds verkeerd staan :sweat_smile:

Wel een toffe loc, zou wel eens zo’n trein willen rijden in Amerika. Is weer eens wat anders als dat wat we hier hebben. 700 meter en 3000 ton maakt geen indruk meer :grin:

1 like

Klopt! Heb op zo,n set loc,s gestaan in Canada. Aardige mensen daar. Dat geluid als ze vertrekken met zo,n 1,5 km trein lengte! Geweldig!

Sorry Jan, offtopic.

2 likes

Ha ha, die GE U28 CG is mooi! En een Alco? Van Canadian National. Daar mocht ik op de loc’s op modernere exemplaren. EMD SD 40’s meen ik.

1 like

Lekker hè? Ik vermoed een 16 cilinder 2 takt diesel? Dat geluid herken ik van een kilometer afstand. Heerlijk.
Tegenwoordig hebben we dit soort meuk:


Edit: heb geen echt goede foto’s van m’n werkpaard, ik ben niet zo van de foto’s maken van m’n trein. Het is bij mij echt werk en geen hobby.

4 likes

Klopt 2 takt 16 cylinder diesels van EMD. Turbo. 3000 hp dacht ik.

1 like

Klopt. Die zitten ook hier in:
Class66pagina ERS 001

Daar heb ik het op geleerd. Prachtige machine en dat geluid is onbeschrijfelijk. Ik rij daar al 8 jaar niet meer op denk ik en ze rijden nauwelijks nog in Nederland maar af en toe zie ik ze wel eens. Vaak heb ik ze dan al van een afstandje gehoord :sweat_smile:

1 like

Ik heb helaas geen idee, destijds zelf eigenlijk alleen maar NS spul en een tgv atlantic gehad. Mijn grootvader had een enorme verzameling waarvan ik nog een groot deel heb. Ik zal eens kijken wat er nog meer tussen zit, volgens mij aardig wat mooie locs, maar niet gewild want voornamelijk Lima.

Lima was niet super populair, klopt. Maar voor een beginnende USA modelspoorder misschien wel leuk. Is wel een bijzonder thema in het CCCP topic. :thinking: Snel weer on topic. :wink:

1 like