Show je horloge uit "Nederland"

6 likes

En Grƶnefeldā€¦

Mijn Indusje :slight_smile:

6 likes

Omdat er ook in vroegere tijden al ā€˜Nederlandseā€™ horloges waren, hier nog een kleine bijdrage aan het overzicht. Het gaat ook hier wel om een 'juweliersmerk, oneerbiedig ook wel plakmerk genoemd, maar dat zijn een aantal van de hierboven genoemde merken ook. Overigens niks mis mee. Hier een traditioneel zilveren zakhorloge uit, ik schat, begin jaren '20 of iets eerder ( er staan 3 service datum graveringen in het achterdeksel: 25-12-1925, 3-43 en 4-45. In het achterdeksel, zowel als in het binnendeksel staat een serienummer: 334224. Verder geen enkele signatuur, ook niet op het uurwerk. Op de emaille wijzerplaat staat: H. Schans Epe. Met wat graafwerk op het WWW heb ik inderdaad teruggevonden dat er een juwelier met die naam in Epe gevestigd was, maar verder geen geschiedenis meer kunnen terugvinden. Ik denk dat het uurwerk misschien van Franse makelij is, maar daar zou onze zakhorloge expert @koen misschien nog wat zinnigs over kunnen zeggen.
Hieronder de prentjes.

4 likes

Eigen fotoā€™s, maar helaas niet meer in mijn bezit.

9 likes

Tjaā€¦ Horloges uit Nederlandā€¦ zoā€™n 30% van mijn collectie komt uit Nederlandā€¦ sterker nogā€¦ uit eigen atelierā€¦

van Links naar Rechtsā€¦ de P1lot One, de Dumet Instrument 2, en de Subdelta Periscopeā€¦

Waarbij valt op te merken dat de DumeT Instrument 2 inmiddels de MkIII Wijzerplaat heeftā€¦ met Lume

15 likes

De enige ā€˜Nederlandseā€™ klok die ik gehad heb:

Groeten,

Stefan

4 likes

U vraagt, wij draaienā€¦:smile:

10 likes

gelukkig heb je de fotoā€™s nogā€¦ :frowning:

Super mooi!

Van der Klaauwā€¦ :heart_eyes:

1 like

Ja, hoewel ik elke keer als ik naar de fotoā€™s kijk weer een beetje spijt krijgā€¦

1 like

Snap ik helemaal!
Ik twijfel al een tijdje tussen mijn huidige VDK , en inruilen voor een VDG (van der Gang)
Luxe probleemā€¦:slight_smile:

Prisma

MontƩ

Velona

Indus

Horloge speciaal gemaakt voor DAF

11 likes

7 likes

Nederlands horloge met Nederlandse tekst:

PS: fotoā€™s van vorige eigenaar

7 likes

met een nederlandse tint: frederique constant

5 likes

Die is mooi, met die strakke vormgeving en de frisse kleuren groen, rood, wit en zwartt.

1 like

Ik twijfelde of ik hem niet weer van de hand zou doen, ten gunste van weer eens wat anders. Maar hij is eigenlijk wel heel leuk inderdaad.
Hij blijft nog maar even denk ik. :thumbsup:

foto is onder de maat, het horloge niet :wink:

3 likes