Show je horlogetools

Toen ik zojuist mijn horlogeband aan mijn Meistersinger aan het prutsen was bedacht ik me dat eigenlijk niks een eigen plek had in tegenstelling tot mijn normale geredschap. Wat hebben jullie aan horlogegereedschap en hoe bergen jullie dit op? Hier mijn dealxtreme bijdrage in Ikea belegdoos;

6 likes

Omdat ik probeer regelmatig te gaan duiken moeten mijn duikers ook minstens 1x per jaar getest worden op waterdichtheid. Om die reden heb ik een tester aangeschaft. Verder wil ik in staat zijn simpele handelingen, zoals een batterij vervangen, zelf uit te voeren. Vandaar de kastopener, deksel/glazen pers etc…
Hopelijk ben ik ooit in staat een horloge geheel zelf te servicen, dat zal me een boel geld besparen.
Ik heb er ook nog niet een aparte plaats voor, vooralsnog past alles op een kast.

14 likes

Alleen maar een paar werktuigen waarvan ik al foto had genomen…
(De twee eerste mag ik gebruiken maar gehoren mij niet)





Ik heb geen foto van de andere werktuigen. :smile:
Maar er zijn een paar die iedereen gebruikt : computer en boeken natuurlijk !

7 likes

Nieuw in het vak :wink:

35 likes

Heel mooie die kast opener !

3 likes

Universeel, werkt voor zowel polshorloges als koekoeksklokken.

1 like

Genoeg ruimte om banden te wisselen en te experimenteren.
Ik mag ook graag batterijtjes wisselen voor anderen of hun klokjes weer aan de praat krijgen.

7 likes

En een Bergeon banden tool natuurlijk.

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/11351668_1447118695616105_617758351_n.jpg

Voor op stap
Thuis zo een ‘vijzenkastje’ vol op de bureau met verschillende tools. Zou eens moeten opruimen en een foto trekken :wink:

2 likes

Toolwatch met watchtool :sunglasses:

en thuis een Made in China setje met kastopener, band inkorter ed.

Ik heb wat basisspullen in een map zitten. Ik gebruik het vooral om bandjes te wisselen en in te korten. De rest nog nooit gebruikt.

Helaas is de bandeninkorter kapot dus deze moet ik vervangen.

Sowieso raad ik aan dat iedereen een Bergeon push pin verwijderaar aanschaft. Top kwaliteit en ik gebruik het heel veel.

3 likes

Leuk Topicje dit… 'k moet mijn werkbank weer eens opkuisen… dan zal ik ook een resem foto’s maken… :slight_smile:

3 likes

Zat al in spanning af te wachten hoe deze er uitziet na alle mooie projecten.

Mooie spullen allemaal! Ziet er over het algemeen wat professioneler uit dan mijn brooddoos…

Amateuristische bende als ik het hier verder zie.

2 likes

This will do! :+1:

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

1 like

Ja… zo is George Daniels ook begonnen… met breinaalden en zakmessen… :)… zijn eigen woorden… :smile:

mijn Kastopener is zelf geslepen van een mes van de Hema… … ik ben niet heel anders…

Heb alleen zo’n banden inkorter en push pin verwijderaar:

Standaard Chinese basisset:

3 likes

Wat klein sleutelspul.

En mijn trouwe metgezel, good old zakmes van m’n Opa.

4 likes