Show je horlogetools

't lijkt erop dat die floeperts zoveel olie in een flesje doen… dat je het niet opkrijgt voor de “expiry-date” en dus weer voor veel knaken een nieuw flesje moet kopen… :smile:

de Microgliss die ik hier heb staan… kan nog 2 jaar mee, de rest 5 jaar…

Zo handig zjin ze wel natuurlijk, de makkelijkste manier om meer geld te verdienen.
Ik heb op ebay frankrijk al wel iemand gevonden die ook 1 ml verkoopt, scheelt weer iets. :sunglasses:

Mijn amateurs setje horlogetools, dat me al vaak uit de nood geholpen heeft…

Update van de laatste aangekomen werktuigen.
Mijn nieuwe Jacot.


En de nieuwe waterdichtheid test apparaat die ik van @Arvid heb geruild.

1 like

Mooi complete werkplaats zo lijkt het. Staat nou alles op de eettafel? :sweat_smile:

Och nee, op de tafel van een oude naaimachine (vibrograph), in de kelder, en ook in kisten…
Ik moet nog later foto laten zien van mijn oude horlogemaker workbench ;), toen de horlogemaker 1,50 m groot waren :confused:

Na het falen van vnl. de bandtooltjes, maar de knoop doorgehakt en kwaliteitsmateriaal besteld met natuurlijk nog wat extraatjes :wink:

By the way, hoe gaat het eigenlijk met de Cape-Cod forumbestelling? Meende dat we met een heleboel waren die wel wat van die wonderdoekjes wilden???

Dat is al een imposante workshop. Ik mis nog een balanswaag of zie ik dat verkeerd?

Mooi gereedschap allemaal!
Ik heb veel vergelijkbaar spul, ik zie hier alleen nog geen quartz tester.
Ben ik toch wel heel blij mee :smile:


Vooral de Greiner werkt super, en lijkt ook nog nauwkeurig te zijn, de Witschi heeft een dikke afwijking naar boven, de Orient LED loopt eigenlijk heel goed en niet zoveel in de plus.

En de mooie kastopener set van @GhentWatch is mijn nieuwste aanschaf, werkt uitstekend trouwens!


3 likes

Mooie spullen weer… Ik ga binnenkort ook weer wat tools toevoegen aan mijn Collectie… vanmorgen 2 meter gereedschapsstaal besteld, één meter 1.2510 staal ø12, en één meter 1.2510 staal 12x12 vierkant… om draaibeitels van te maken, waarmee ik Titanium te lijf ga… :slight_smile:

Ga het horloge “maker” nu toch echt serieus aanpakken ( begeleiding in horloge atelier )
Heb al verschillende horloge gereedschappen gekocht ( dumont )spiraaltangen , kunstof uurwerkhouders, maar kan niet wachten tot ik m’n schroevendraaiers set van horetec binnen krijg, dan kan ik pas echt beginnen.

Vandaag dit aan de toolbox toe mogen voegen: simpele bandpenverwijderaars in 0,7-0,8 en 1,0mm, zodat ik niet m’n Dumont pincetten hoef te verkloten (done that, klotezooi) om een bandpennetje eruit te halen. Morgen mag ie aan 't werk, dan komt m’n srpb51 binnen :slight_smile:

Tevens een goeie backup voor het verwijderen van lugs in een doorboorde kast:)

Wat Bergeon spul

3 likes

Mooie schroevendraaier set! :+1:

Update. Deze JKA Feintaster heb ik al voor een tijdje, maar het heeft mijn werk mogelijkheden verandert om balans as te draaien.

En mijn laatste aanwinst : een arrondeer machine :

Zelfs mijn vrouw vind het mooi, die mag dus thuis blijven (de machine bedoel ik ! :wink: )

6 likes

Lijken wel broertjes :sunglasses:

4 likes

Wat prachtig; net een kunstwerk. Ik zou het zo in mijn werkkamer zetten! :relaxed:

2 likes

Het mooiste gereedschap zit in houten kistjes. :yum:

Die oude veerwinder ben ik nogal gek mee en gebruik ik uiteraard voor elk project. De balanswaag heb ik nog niet zo lang en ook nog niet gebruikt. Balanceren deed ik meestal op de rand van twee kunststof bakjes. :sunglasses:
Er hoort volgens mij nog zo’n rond waterpasje bij, maar die mist; moet ik nog een keer erbij kopen.

2 likes

Dat dacht ik ook, toen ik het zag. Zou het zo kopen en gewoon neerzetten. (ook omdat ik niet weet, waar je het voor moet gebruiken :laughing:)

3 likes

AUB :wink:

3 likes